Løbetræne i den her vame

• Okay, så hellere black out end at skride i skoven og være mygge foder, det er det vi har hunde ejere for :)) Jeg tror jeg vil drikke noget mere for tiden.

Oprindeligt indlæg af Slampz
    Det er noget med kulhydraterne. De giver energi.
    Ris og kartofler er også gode

Ja hvis man motionere og den slags .. retter sagt skal bruge energi .. ellers virker det faktisk modsat :)

Men ja, er man meget aktiv, så er det godt med masser af pasta, kartofler og den slags. Bananer osv.

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Ja hvis man motionere og den slags .. retter sagt skal bruge energi .. ellers virker det faktisk modsat :)

Men ja, er man meget aktiv, så er det godt med masser af pasta, kartofler og den slags. Bananer osv.

Hvis man vil være større og styrketræner så skal du lige efter træning drikke kakao og spise en dåse tun, det er virkelig noget der hjælper. armbøjninger morgen og aften er os godt da jeg startede med at tage armbøjninger kunne jeg tage 20 jeg kan tage lidt over 60 nu.

Oprindeligt indlæg af Patrick S

Hvis man vil være større og styrketræner så skal du lige efter træning drikke kakao og spise en dåse tun, det er virkelig noget der hjælper. armbøjninger morgen og aften er os godt da jeg startede med at tage armbøjninger kunne jeg tage 20 jeg kan tage lidt over 60 nu.

I know ;) ... Drikker også altid kakao blandet med mælk efter træning ... En overgang åd jeg også tun samtidig ...

Oprindeligt indlæg af Macimuz

I know ;) ... Drikker også altid kakao blandet med mælk efter træning ... En overgang åd jeg også tun samtidig ...

Tun er guds gave til os der styrketræner ! :ph34r:

Oprindeligt indlæg af Patrick S

hvorn kan vand være skadeligt?

Sverie og norge har lavet undersøgelser om det, og fundet ud af at alt for meget vand kan være skadeligt for ens krop.. noget der har været i radion og i tv avisen..

så pas lidt på hvor meget i drikker. højst 2 litter. om dagen MAx.

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af tAshDa

har en veninde der har løbet i 5-6 år... hun løb 21 km i varmen, og brækkede sig også på turen.. da hun kom hjem kunne hun intet mærke, men om aftenen (ca 5-6 timer efter hun var kommet hjem.. dvs. ved 22:00 tiden) begyndte hun at blive syg og brække sig.. hver gang hun rejste sig, slog musklerne fra så hun faldt og fik blå mærker. hun brækkede sig næsten hele tiden, og hun sagde det gjorde ondt over det hele.. mere vand, meget mere vand

Det har ikke noget med at drikke mere vand, men hun er blevet overophedet hun skal køle af, varmen kan ikke komme væk fra kroppen hurtigt nok, hold pauser under et træ/i skyggen og så løb lidt igen..

Ja man skal have vand med. men ikke drikke 5 litter bare forde man er ude og løbe.. ik godt at løbe med fyldt mave ;) bare to flasker en til hver hånd så man også kan overbruse sig lidt for at køle af..

Hav lidt tøj på noget som kroppen kan trække vejeret igennem bare skin på ben, arme og ik noget på hovdet som pande bånd, det holder bare på varmen..

Oprindeligt indlæg af Meinder

Sverie og norge har lavet undersøgelser om det, og fundet ud af at alt for meget vand kan være skadeligt for ens krop.. noget der har været i radion og i tv avisen..

Norge og Sverige svømmer jo kun rundt i øl... En ordiner svensker ville nok mene at øl er et grundstof... Så derfor er deres undersøgelse ik troværdig :)) Ej, men de skal ik komme og bilde mig ind at vand er skadeligt...

• Jo i meget store mængter, ik at det er usundt at drikke 2-3 liter om dagen, man skal bare ikke drikke 10 litter..

Jeg har altid kun drukket et par glas om dagen men det er nok ca. 1-2 litter om dagen.. Jeg går ik i 2-3 dage uden vand.

Jo i meget store mængter, ik at det er usundt at drikke 2-3 liter om dagen, man skal bare ikke drikke 10 litter..

Jeg har altid kun drukket et par glas om dagen men det er nok ca. 1-2 litter om dagen.. Jeg går ik i 2-3 dage uden vand.

Nej, man skal self ikke bare hæle i som død og fanden... 10 liter, så er man oss færdig som popsanger... Det er ikke skadeligt at drikke 7 liter på en dag, hvis kroppen behøver det... Når jeg har været til fodboldkamp drikker jeg ca. 3 liter... :)

• Ja men det er jo kun en gang om ugen eller max 2 gange, jeg snakker om gennemsnit ca. 1-2 litter om dagen..

Nogle drikker ikke hver dag og så drikker de en masse på en dag, det hjælper jo ikke så meget, og er sikkert ikke så sundt.

Bedre bare at drikke 1-2 litter regel messigt..

Ja men det er jo kun en gang om ugen eller max 2 gange, jeg snakker om gennemsnit ca. 1-2 litter om dagen..

Nogle drikker ikke hver dag og så drikker de en masse på en dag, det hjælper jo ikke så meget, og er sikkert ikke så sundt.

Bedre bare at drikke 1-2 litter regel messigt..

Hmmm - Det er rigtigt at der har været nogle undersøgelser der viste at nyrefunktionen blev skadet af for meget vand.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=379020

http://www.berlingske.dk/viden/artikel:aid=571850/

Men jeg synes næppe man kan sætte en fast grænse for hvad alle folk bør indtage af væske. Det er jo meget forskelligt fra person til person, alt efter størrelse og aktivitet osv.

• Jeg plejer at have en tank top på også tage den af, så har ikke vildt meget tøj på :ph34r: og plejer at drikke 3 mundfulde vand når jeg når til stranden(5km ca.) også løber jeg videre.

Det er ikke helt korrekt.
    I artiklen her som Carsten DK linker til står der
    Det anbefales, at man indtager ca. 2 liter væske om dagen samt væske svarende til evt. svedtab
    Så 2 liter vand er sgu for lidt på disse varme sommerdage.

Oprindeligt indlæg af sam

Det er ikke helt korrekt.
    I artiklen her som Carsten DK linker til står der
    Det anbefales, at man indtager ca. 2 liter væske om dagen samt væske svarende til evt. svedtab

Ja det tror jeg også, det kommer an på varme og fugtigheden - det fik jeg ihvertfald af vide da jeg var i Egypten af guiderne, der skulle vi drikke ca 5L om dagen.
    Så 2 liter vand er sgu for lidt på disse varme sommerdage.