• Mit geforce 6800 kort har det med at blive rimeligt varmt syntes jeg.. der sidder den originale blæser på fra nvidia og kommer op på ca. 85 full load. og 60 grade ca. idle.
    Jeg har tænkt på at invistere i en ny og bedre blæser, da jeg syntes 85 er lige lidt for varmt.. :rolleyes:
    Hvad skal jeg? er 85 normal temp. eller skal jeg have skaffet større blæser..

• mig bekendt sidder der også en større blæser på ultra kortene der fylde agp eller en ekstra pci port..
    jeg har rimeligt meget flow i mit kabinet, har en 90m kabinet blæser og mulighed for luftintræk hele vejen rundt om kabinetet ( masse små huller :D)
    hved ikke om jeg måske skal throttle den?

• det kan også være nvidia driverne der er fucked på det område...tag lige en måling med everest home programmet istedet.....mine drivere målte 30 grader forkert....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har lavet diagram over temps i vpu core, håber det måske kan hjælpe nogle der mangler en vga cooler til at finde ud af, at Zalman VF700-CU er en køler der virkelig sinker temperaturen og så er det bedste at man ikke kan høre den på 5v :razz: