Overclocking med dfi nf4-dagf board.

• Davs folkens

Jeg vil lige starte med at præsentere mit setup for jer, som jeg gerne vil opnå en 250fsb med.

Amd athlon64 3200+ venice

Dfi nf4-dagf motherboard, Award bios

HIS x800XL 256mb gfx.

Crosair value kit 2x512 mb pc3200, flaskehalsen =/

andre ting betyder ikke meget.

Cpu'en kører med 21-23 grader idle, 37 efter torture tests osv.

Motherboardet har ikke været over 33 grader endnu.

Jeg har ikke prøvet at overclocke før, så jeg vil gerne lige tage det step for step.

Først vil jeg gerne høre hvad HT frequency og hammer fid control er for noget. Derudover har jeg fået 1:0.8 ram divider, til at give 200mhz med 250fsb, kan det ikke passe? Her er nogle billeder fra et review af det motherboard jeg sidder med:

http://www.madshrimps.be/?acti…&artpage=1274&articID=318

• Hej Amin
    Prøv først at gå ind BIOS, som du gør ved at trykke "DELETE" imens du starter op. Så går du ind i menuen der hedder "Genie BIOS"...
    Find så "CPU Frequency" og forøg med 5 mhz af gangen, indtil at systemet bliver ustabil, så sætter du et par mhz ned, og skriver herind hvad du nåede op på, så skal vi nok hjælpe dig vidre i processen :cheers:

• Ah endelig et tegn på levende organisme.

Jeg kender godt fremgangsmetoden :), men hvis jeg increaser min fsb med 5 mhz, så bliver mine ram jo sat til at køre over 200mhz? Er det ikke bedst hvis jeg sætter dem på 166mhz divider, også begynder at increase fsb lidt efter lidt? Og hvad med cpu volten, hvor meget skal den øges?

• nej ikke til at starte med... når du ikke kan komme højere, kan sætte divider på og fortsætte... hvis det ikke hjælper så prøv at gi cpu'en lidt mere volt... husk at ændre HTT multiplier til 4, indtil du når 250 mhz, så 3

• Okay, jeg troede da bare at Hyper transport skulle holdes under 1000mhz? *Troede* :)

Desuden ved jeg heller ikke hvor meget det hjælper at have den højere end 750, når fsb er 250, men det kan du måske forklare mig lidt bedre?

Mvh. Amin

• Hyper transport skal holdes under 2000mzh "1000FSB"
    dette gøres med HTT mulitiplieren

eks dine ram køre 220FSB = 220x2 = 440mzh x 4"htt multiplier" = 1760 HTT/mzh
    DFI anbefaler at holde den mellem 1200 og 1800
    og nej det har ikke nogen efekt på ydelsen

du kan osse bare sætte HTT multiplier på auto så finde den selv ud af det :rules:

lidt mere volt til dine ram vil hjælpe dig til at få dem køre med højere fsb men husk at holde øje med tempraturen
    de fleste ram kan sagtens holde til 2.8v
    men sørg for at have godt med airflow i dit kabinet

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube