Pentium 4 640 overclocking

• Howdydoodida :D

Lige et spørgsmål, jeg har OC til 230 FSB, så den kører 3,68Ghz og samtidig sat vcore til 1.3375 (ved godt det virker ulogis, da man plejer at hæve vcore ved OC) men den køre altså Rocksolid alligevel.

Nu til spørgsmål. Asus Probe siger at CPU er 32c grader men MB (P5RD1-V) er 40c.

Er det bare min maskine der er jinxed eller hva` eller er MB temp okay, troede ligesom det ville være omvendt, men så igen hvis temp readings passer må man da sige at CPU ikke er den store varme djævel og det er da meget godt med en 480mhz OC på aircooling, ser ud som om at 6** serien er særdeles OC venlige, nu skal jeg bare have fat i noget OC venligt ram, hvad anbefaler i.....hehe der smuttede vist et spørgsmål mere ind :cheers:

• faktisk kan du lave burn-in med cpus som med ram...dvs køre med lavest mulige volt så systemet ikke er helt stabilt og så belaste det...gerne 24 timer i træk eller når man har tid i en uges tid...dette skulle øge silicon chipsenes oc effekt op mod 5-15% ....har læst en del om det på XS.org hvor de benytter det en del til ram, men også cpu skulle det kunne redde lidt ekstra mhz på.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.