Jeg er pissed off ;D!

• Yo!

Jeg købte ny computer for noget tid siden, og alt hvad Blizzard anbefaler for at kunne køre WoW, har jeg (faktisk dobbelt så meget, godt nok kun 512 MB Ram).

Men jeg har så det problem at jeg synes at WoW hakker vildt meget, mest inde i byerne, såsom SW og GS - og rigtig meget IF.

Nogle der kunne have en forklaring på hvorfor?

• Yup, mere ram. 512mb er kun lige bunden til MMOG spil, det er jo ikke diablo ;), grunden til det hakker er fordi din harddisk skal lege Ram, og det er den bare ikke hurtig nok til :)

Du skal helst oppe og have 764mb, men gerne mere. Jeg har selv 1024mb og det kan godt hakke lidt alligevel når man er i Ironforge.

Selvfølgelig spiller resten af dit hardware også ind, men mere ram vil altid give noget mere ydelse i de fleste MMOG.

• Mange tak for hjælpen, Torm.

Jeg fik sat min lillebrors RAM i, dvs. 1024MB Ram tilsammen, og spillet flyder simpelthen igennem.

Det var faktisk så overbevisende at jeg senere på dagen tager ned i SHG og køber 2x512mb ram, dvs. 512 x 1024.

Det tror jeg vil fungere godt nok :D.

Men ellers tak for hjælpen! :crazyeyes:

• MMORPG æder dine RAM. Så der skal masser af den slags :)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Well, generalt kan man nemt give det råd idag med at ikke købe mindre end 1gb ram til din nye spille maskine.

Men det var der nok ikke så mange der ikke gjorde i forvejen :)

Dog har World of Warcraft haft en fasinerende virkning på almindelige "gamere" som mest var til noget hurtigt action knald-bang-skyd-ham-før-han-skyder-dig.

Deres maskiner har jo aldrig haft glæde af et MMOG, og man behøver jo ikke ligefrem 2gb ram for at spille CS - Source eller Doom3 (Men prøv at starte EverQuest2 op, og så smæk den op i max opløsning for derefter at løbe en hurtig tur igennem Qeynos. Det kan få din maskine til at bryde sammen i gråd og tilstå JFK mordet for at slippe!)

Det mærkes tydeligt både på mængden af spørgsmål som jeg ville betegne efter at have spillet MMOG'er helt tilbage dengang hvor man skulle betale per minut man var online, som rimeligt banale og på det "feel" som spillet har.

Men det er godt! Så vær velkommen gamerens år, og velkommen her hid! Man får sku næsten tårer i øjnene! nogen der har en kiks?

• Hehe det behøves ikke endgang være den højeste i EQ2, der er den tredje højeste nok til at sende min til tælling i nogle zoner.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr