Gode råd til Nybegynder...

• Hej, Jeg er helt nybegynder i WoW og har netop lavet en Warlock Gnome. Som Tidligere Diablo spiller har jeg erfaret at man altid laver en masse dumme fejl i starten mht. til skills, våben osv.. Disse fejl vil jeg helst undgå i WoW så jeg synes det ville være fedt hvis i kunne komme med nogle gode råd/tips til en begynder som mig :]

Ved ikke lige om jeg har har fået beskrevet hvad jeg ville godt nok, men hvis ikke forstår hvad jeg har skrevet så sig til, så vil jeg prøve at uddybe det lidt mere.

På forhånd tak.

ShaRkeT.

• Har du spillet MMOG'er før? At have spillet diablo er ikke altid et plus :P

Vil bare lige vide hvor jeg skal starte med gode råd :)

• Kan starte på en liste..

1. Vær mod andre som du vil have andre er mod dig.

2. Ingen spørgsmål er for dumme.

3. Lad være med at tigge.

4. Hvis du vælger forkerte talenter kan du altid respecce for et mindre beløb. Dette beløb bliver dog større hver gang du vil respecce.

5. Tjeck forummer på http://www.wow-europe.com for al' den information du skal bruge.

WoW er et meget brugervenligt spil, og ligemeget hvad du gør, kan du altid rette op på det :)

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• I starten skal man bare ha lidt tolmodighed til at finde ud af hvordan det hele fungere. Læs questene ordenligt igennem - det sparer rigtig meget tid...
    Derudover, join en guild. Der er altid meget hjælp at hente.
    http://www.thottbot.com er et ok sted hvis man virkelig har problemer med en quest...

• Kan kun give thumbs up til Hayes' udkast til en liste :)

Dit omdømme er alting i disse spil, så lad nu være med at være en Asshat ;) Det rygtes hurtigere end man tror.

Istedet for bare at hoppe ombord i et guild ville jeg nok lige stikke fingeren i jorden og se hvad de forskellige kan tilbyde. Der er mange guilds i WoW, alt for mange faktisk :) Så at finde et som passer til netop din spillestil, og specielt dit tidsniveau er kritisk til hvor meget du kan få ud af World of Warcraft.

Det er stor set umuligt at lave noget helt forkert med dine Talents, og hvis det sker kan du nemt lave en såkaldt "Respec" hos din træner for et i starten mindre beløb. Dog kan det hurtigt blive en dyr vane, så giv det en smule omtanke inden du bare klikker løs :)

Ellers, kik dig omkring! Det er meget at se og gøre i starten, og det er umuligt at lave det hele, så vær ikke for ked af det hvis du syntes din quest log er fuld konstant

• Jeg siger Mange Tak for alle jeres svar... Nu har jeg fået en masse svar om WoW gennerelt.. Det ville være dejlig hvis der var en der havde en Warlock Gnome eller på anden måde kender godt til den, som kunne give nogle specifikke råd til netop denne karakter.

Det skal lige siges at jeg allerede er i en guild sammen med nogle af mine *IRL* venner, men de er ikke helt så erfarende som nogle af jer herinde..

/ShaRkeT

• Nemli' ja!

Også lige en lille tilføjelse...
    Lad være med at spamme med dine Duel- og gruppe invites in game!
    Der er ikke noget mere belastedende end tosser der efter fjerde gang bliver ved med at spamme udfordringer X(
    -Også når man skriver til dem at de skal p.... af så bliver de mærkelige og kalder en sjove ting 8o
    -Jeg har adskellige tosser på min /ignore list på den bekostning ;)

• Ja, spørg altid inden.. Hvis folk kommer op til mig og spørger om jeg vil hjælpe med en quest, siger jeg stort set altid ja, hvorimod hvis de bare sender en invite decliner jeg, og siger jeg ikke har tid.. Tiggere ryger bare direkte på /ignore

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• mine tips:

-bags er nyttige da de betyder mindre ture til byen
    -hvis du vil evle hurtigt så returner ikke ofte til byen
    -køb alt igenne, auctionhouse
    -ikke opgrader items for ex en enkelt stam mere, medmindre der er gratis. altis kun opgradere så du kan mærke det!
    -EDIT: Brug http://www.thottbot.com til quests osv istedet for at spørge i general!

det burde kunne få dig startet ;)