OC af 6800LE

• Jeg har nu åbnet 4 ekstra pipelines og 2 ekstra vertex shaders, så har nu 12 pipelines og 6 vertex shaders, hvis jeg prøver at åbne de sidste 4 pipelines får jeg grafikfejl...

Jeg har fulgt guiden http://www.aphix.dk som bare er kanon ;)

men der er lige en ting, i det rivatuner jeg hentede på guru3d.com, har jeg ikke mulighed for at overclocke, ligesom aphix har på billederne i hans guide :boxed: hvorfor har jeg ikke det?

jeg har hentet rivatuner v2.0 RC 15.5...

jeg har kørt coolbits.reg filen og har dermed mulighed for at clocke i 2D og 3D, men hvilken en er det der skal clockes på? :O

• Prøv at bruge Powerstrip, det funker ;)

Den gør det samme på mit MSI 6800, hvis jeg åbner til 16 Pipes og 6 Shaders, så kan jeg hverken OC i Rivatuner eller med coolbits, men med Powerstrip funker det ;)

Og det er kun i 3D du skal clocke

Oprindeligt indlæg af icemann
    Prøv at bruge Powerstrip, det funker ;)

Den gør det samme på mit MSI 6800, hvis jeg åbner til 16 Pipes og 6 Shaders, så kan jeg hverken OC i Rivatuner eller med coolbits, men med Powerstrip funker det ;)

Og det er kun i 3D du skal clocke

kanon... takker :cheers:

Oprindeligt indlæg af icemann

Selv takker ;)

Virker det nu ?

Er ikke lige kommet dertil endnu, da jeg så der var nogle små grafik fejl, blir nok nødt til at køre med 5vs istedet for 6...

• En nye BIOS vil ikke kunne hjælpe på dit problem, med at der kommer grafikfejl ved åbning af de sidste porte. Grafikfejlene kommer fordi de sidste porte er "i stykker", derfor har nVidia valgt at lukke de ødelagte porte, og så sælge det som et 6800LE. Det vil sige, at dit kort ikke er defekt pga. du ikke kan åbne de sidste porte.

Hvis du ønsker en anden BIOS kan det kun hjælpe ved større OC. Der findes f.eks. et program som redigere kortets originale BIOS så GPU'en får f.eks. 1,3 eller 1,5 Volt i stedet for 1,2 V som er standart.

Skriv endelig hvis du har andre/flere spørgsmål.

*Edit, programmet til at redigere BIOS med er NiBiTor v2.1, som kan hentes ved at trykkeher

*Edit nr. 2
    Går du ind under den rigtige menu i RivaTuner, når du vil OC?

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet 2 gange, sidst af Slammand ().

• hmm... øv har ikke clocket grafikkortet endnu og i en 3dmark test jeg lige kørte kom der mange små sorte pletter i fill-rate testen, betyder det at jeg er nødt til at gå endnu længere ned end de 12pipelines og 5 vertex shaders?

EDIT: efter grundigere research viser det sig at så snar jeg prøver på at åbne pipelines så forekommer der små grafikfejl (iform at små sorte pletter), men alle vertex shaders kan snildt åbnes...

• wow 8o

jeg er virkelig imponeret over det her kort, eneste jeg har gjort er somsagt at åbne de 2 ekstra vertex shaders så jeg har 6 af dem og så ændre i bios fra 1,1V til 1,2V, og kortet clocker bare helt vildt (ihvertfald i forhold til hvad jeg er vandt til), tror nok jeg har fundet max på core (ihvertfald med 1,2V) og det er 425 mhz, rammene er oppe på 825 og tror der er mere i dem endnu... synes det er helt vildt meget oc eftersom den standard kører core: 300 mhz og mem: 700 mhz 8)