Hej!
Er der nogle der har nogle erfariner med emnet?
Jeg kunne godt tænke mig en ny køler på dette gamle grafikkort, kunne også godt tænke mig at jeg kan bruge den på mit næste grafikkort.
Evt. nogle andre kølerer der kan anbefales?
Mvh Sinao
Hej!
Er der nogle der har nogle erfariner med emnet?
Jeg kunne godt tænke mig en ny køler på dette gamle grafikkort, kunne også godt tænke mig at jeg kan bruge den på mit næste grafikkort.
Evt. nogle andre kølerer der kan anbefales?
Mvh Sinao
Der er vist ingen point i at købe en ny køler til dit 8500 da det ikke kan clockes ret meget mere end 5-15 mhz på core og mem medmindrer man har været meget heldig.
Gem pengene til et nyt grafikkort istedet er jo ved at være lidt gammelt det der
forresten er køleren ikke tapet fast med selvklæbende tape?
så vidt jeg husker var der ingen monterings huller på det 8500 jeg havde.
....Men hvis det er for at slippe for støjen, så er det klart en god ide og et smart valg. Den Zalman er fed og passer på det meste...
QuoteOprindeligt indlæg af snow
Der er vist ingen point i at købe en ny køler til dit 8500 da det ikke kan clockes ret meget mere end 5-15 mhz på core og mem medmindrer man har været meget heldig.
Gem pengene til et nyt grafikkort istedet er jo ved at være lidt gammelt det der
forresten er køleren ikke tapet fast med selvklæbende tape?
så vidt jeg husker var der ingen monterings huller på det 8500 jeg havde.
Der er ingen huller.Jeg limede mit fast med et eller andet kølepasta lim med det resultat,kortet blev for varmt,da køleren ikke havde ordentligt kontakt til gpu....
....Og pludselig var ideen ikke så smart alligevel.
Hehe, det var primært for at slippe for støjen, da den der sidder på nu larmer enormt meget. Jeg har ikke undersøgt om der er monteringsskruer, det må jeg hellere gøre, det kan være min er helt speciel
Tak for svarene.
Mvh Sinao
QuoteOprindeligt indlæg af Sinao
Hehe, det var primært for at slippe for støjen, da den der sidder på nu larmer enormt meget. Jeg har ikke undersøgt om der er monteringsskruer, det må jeg hellere gøre, det kan være min er helt speciel
Tak for svarene.
Mvh Sinao
hvis KORTET er produceret af ATI (er alle 8500 ikke det?) så kan det IKKE.
Jeg kører også med 8500 og der er køleren limet fast.
Men du kan købe en 40-50 mm papst blæser og sætte på, så forsvinder støjen HELT.
http://www.studiedata.dk under kølere -> blæsere
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af shahid_2dk
Men du kan købe en 40-50 mm papst blæser og sætte på, så forsvinder støjen HELT.
Du har ret, der er ingen huller
Jeg går ud fra at den papst blæser skal være lige så stor som originalen, ik?
Mvh Sinao
Uden at 100% sikker, mener jeg man kan få en adapter til den originale blæser/profil, som skrues i køleprofilen.Ovenpå adapteren kan skrues en 60 mm papst blæser fast. Jeg kan dog ikke huske om det var til mit 8500 kort eller det var til mit 9500 kort jeg brugte den.....
Jeg roder lige i kælderen når jeg kommer hjem, jeg mener jeg stadig har adapteren
QuoteOprindeligt indlæg af sam
Uden at 100% sikker, mener jeg man kan få en adapter til den originale blæser/profil, som skrues i køleprofilen.Ovenpå adapteren kan skrues en 60 mm papst blæser fast. Jeg kan dog ikke huske om det var til mit 8500 kort eller det var til mit 9500 kort jeg brugte den.....
Jeg roder lige i kælderen når jeg kommer hjem, jeg mener jeg stadig har adapteren
Det har nok været til dit 8500, da 9500 har huller....
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af shahid_2dk
Som Shahid siger findes der ikke monterings huller på nogle Radeon 8500-kort overhovedet, så hvis du skal montere en køler, skal den limes eller tapes(thermisk tape) fast.
Du kan gøre lige som jeg har gjort på mit gamle 8500, som Shahid nu ejer, hvor jeg har fjernet den org. blæser, og så skruet en 50mm Papst ovenpå, med almindelige skruer. Løsningen ser ikke specielt godt ud, men det var en stor lettelse, når man slap af med støjen fra ødelagte kuglelejer
Fra hvilken producent stammer dit 8500 fra?
QuoteOprindeligt indlæg af Slammand
Som Shahid siger findes der ikke monterings huller på nogle Radeon 8500-kort overhovedet, så hvis du skal montere en køler, skal den limes eller tapes(thermisk tape) fast.
Du kan gøre lige som jeg har gjort på mit gamle 8500, som Shahid nu ejer, hvor jeg har fjernet den org. blæser, og så skruet en 50mm Papst ovenpå, med almindelige skruer. Løsningen ser ikke specielt godt ud, men det var en stor lettelse, når man slap af med støjen fra ødelagte kuglelejer
og kortet er bare for NICE
QuoteOprindeligt indlæg af Slammand
ATI