QuoteOprindeligt indlæg af Butcher_hik
Jamen det er da glædeligt at du tager så meget hensyn, hvis bare der fra flere der gjorde.
Er man et jaget folkefærd fordi man ikke har lovens ord for at må gå rundt og høste år af alle mulige andres gennemsnitsalder mod deres vilje? og tilmed dræbe 150 om året?
Og så lige til den latterlige kommentar med tudeunger. For det første synes jeg alt fra min side af har været på et fuldstændig sobert niveau. For det andet vil jeg godt vide hvad du kender til min alder siden du mener du er i din gode ret til at udtale dig på en så nedgørende måde?
Ja, jeg mener at rygere er et jaget folkefærd. Det er muligt at passiv rygning dræber. Men derfor skal det ikke nødvendigvis banlyses. Skal vi til at sigte dem der kører bil i storbys områderne for uagtsomt manddrab hver gang en eller anden får lungekræft af smoggen? Det er jo også et valg man har foretaget sig, fordu man ikke gider eller har mulighed for at gå eller tage bussen. Fodgængerne har jo ikke valgt at indånde de forfærdelige dampe fra diesel-bilerne.
Folk bør ikke tvinges til at holde op med at ryge, hvis de ikke ønsker det. Ligesom med alkohol. Forholdene skal dog være nogle andre. Det skal ikke banlyses på offentlig gade. Der er ikke nogen der skal komme og sige, at folk får lungekræft af passiv rygning ved at gå på gaden. Det er i kantiner, arbejdspladser og restauranter det er aktuelt. Og det er fint nok. Samme gælder kontormiljøer osv. de bør også være røgfri.
At sige at det skal banlyses er som at indføre arparteit (stavet rigtigt?) i DK fordi man pludselig er blevet træt af at se på invandrerne, fordi at en håndfuld opførte hensynsløst. At mange hensynsfulde, arbejdende og hæderlige mennesker så skal have ringere arbejds- og leveforhold, fordi nogle få mennesker havde en pinligt snæver holdning er jo bare ærgerligt, eller hvad?
Ikke alle rygere er røvhuller, der bevist går og puster røg ned i stakkels uskyldige menneskers lunger.