Hej
Jeg har idag modtaget en helt ny Asus bærbar. Jeg satte den til, tastede navn osv. og ligger først, inden i windows, mærke til at der er en død pixel.
Det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med på en bærbar til 13.000 kr! ASUS' garanti dækker desværre ikke, så mit spørgsmål går på om jeg kan benytte fortrydelsesrettet.
Getmore's betingelser lyder således:
FORTRYDELSESRET:
NÅR VAREN RETURNERES OG FORTRYDELSESRETTEN UDNYTTES KAN DETTE KUN SKE,
SÅFREMT VAREN RETURNERES I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE SOM DA DU
MODTOG DEN. DU MÅ GERNE PAKKE VAREN UD OG BRUGE DEN, SÅ LÆNGE DU KAN
RETURNERE DEN I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE. FORTRYDELSESRETTEN
BORTFALDER DERFOR, HVIS DU BRUGER VAREN PÅ EN MÅDE, HVOR DET ER HELT
ÅBENBART AT BRUGEN FORMINDSKER VARENS SALGSVÆRDI VÆSENTLIGT. NÅR DU
UDNYTTER FORTRYDELSESRETTEN SKAL DU SELV BETALE FOR FRAGTEN, NÅR DU
RETURNERER VAREN. HVIS DU HAR KØBT EN VARER VIA INTERNETBUTIKKEN HOS OS,
HAR DU OFTEST RET TIL AT FORTRYDE KØBET. DU KAN RETURNERE VAREN TIL OS VED
AT NÆGTE AT MODTAGE VAREN NÅR DEN LEVERES. DU KAN OGSÅ RETURNERE VAREN TIL
OS SENEST 14 DAGE EFTER DU HAR MODTAGET DEN.
Jeg har skrevet en mail til dem, hvor jeg har forklaret dem situationen. I deres betingelser beskriver de faktisk bare hvad der står i købeloven. At produktet skal være i væsentligt samme stand, som da jeg modtog det. Umiddelbart vil jeg sige, at det er det, og derudover så kan man vel heller ikke rigtigt prøve sit produkt uden at komme helt ind i windows?
Hvad siger i?