R1150 i gammelt køleskab?

• Hmm, sad og legede lidt med tanken...

Kan man gå hen og modde en hvilken som helst kompressor til at køre med R1150 ???

Nu skal jeg snart skifte til WaterChilling... Men bench-compressor / cascade kunne være sjov at lege med i ny og næ..

Tænkte... Kunne det være muligt at lave en relativt billigt... Gammel køleskabskompressor + som kondensator en ThermoChill 120.2b med et par kraftige blæsere på..?? :) - og så kæde dem sammen til en cascade senere, altså sætte flere "led" i..

Har aldrig bygget en phasechange enhed.. Har ejet en mach I engang, men så går den ikke længere angående min viden inde for området, ud over hvad er godt og skidt :P

- 12k

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• du kan IKKE smide r1150 i one stage enhed .. mener jeg nok ,

men , du kan tage en køleskabskompressor , og sætte sammen med et kondensator , tørrefilter , fordamper , også fylde deb med r290 ( propan ) , relativ billigt løsning ...

ret mig hvis jeg er galt på den.

• Kan en vandkølingsradiator anvendes som kondensator ?? :)

Og er en kondensator og fordamper ikke en og et ??

Og hva er et tørrefilter for en smed??

Mvh. 12k

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• Du er nødt til at bruge en meget større kondensator end en vandkølingsradiater.. meget større.. fordamperen er kølerhovedet, der hvor væsken fordamper og løber tilbage i systemet gennem kompressoren..

Hvis du ikke er erfaren inden for cascade området skal du IKKE lege med R1150!! R1150 er brandfarligt.. desuden skal du bruge meget dyre materialer til at fylde R1150 i en kompressor.. og trykforskellen mellem det rum du er i og i den beholder R1150 er i er så stor, at trykbølgen vil være i stand til at dræbe dig..

jeg ville anbefale at du enten anskaffer dig en gennem chilly1 fra xs.org eller bruger metoden Raller har beskrevet..

• For det første så hedder det en kondenser. ikke en kondensator. Det er noget HELT andet hehe :)

Man kan ikke bruge en almindelig vandkølingsradiator til at køle sådanne kølemidler. Du skal bruge en rigtig kondenser.

Du kan nakke kompressoren fra et køleskab (helst en 1/5 hp kompressor eller derover) Derefter skal du anskaffe eller selv lave en evaporator samt købe en kondenser og noget kobber tubing :)
    Fyld den med R404a der vil jeg mene du opnår de bedste temperature så længe vi snakker single stage men ellers er propan (R290) heller ikke et dårligt valgt..

Som de andre har sagt så er R1150 LIVESFARLIGT!!!! ALDRIG rør det stads hvis du ikke ved hvad du gør.. Gasser som denne er under så højt tryk at springer den valve du påfylder systemet fra kan trykbølgen dræbe dig.. Det er kun virkelig pro's der kan arbejde med sådan noget snask

GL med dit system ;)