Nogen gæve gutter/tøser med styr på selvangivelse og skatter

• Synes ikke lige at kunne finde den præcise info jeg står og søger inde på toldskat.dk , så tænkte måske nogle her lige havde svaret jeg søgte ..

Skal vide hvor meget skat man kommer til at betale af et honorar påskrevet sin selvangivelse ved årets slutning ..

• Det bliver vel bare lagt oveni din almindelige indtægt .. Og så bliver der trukket den skat du betaler af alt andet du tjener ..

Håber så bare for dig det ikke er større end en evt. rest i dit fribeløb ved siden af SU - ellers bliver det dyrt ..

Hvis du ikke finder et 100% sikkert svar inden næste gang jeg ringer til den gamle kan jeg spørge ham .. Men det klogeste vil nok være bare at ringe til Told & Skat ..

Oprindeligt indlæg af Burger
    Det bliver vel bare lagt oveni din almindelige indtægt .. Og så bliver der trukket den skat du betaler af alt andet du tjener ..

Håber så bare for dig det ikke er større end en evt. rest i dit fribeløb ved siden af SU - ellers bliver det dyrt ..

Hvis du ikke finder et 100% sikkert svar inden næste gang jeg ringer til den gamle kan jeg spørge ham .. Men det klogeste vil nok være bare at ringe til Told & Skat ..

Kommer heldigvis ikke sådan umiddelbart til at overskride noget, ellers må jeg bare tage SU fra en måned eller 2 ligesom sidste år :)

Men efter søgen og snakken med martin (vi laver den sammen) og min far, så betaler man umiddelbart skat af et honorar men ikke arbejdsmarkedes bidrag da det ikke er i en tjeneste altså et arbejde ...

Problemet er bare vi har prisfastsat os noget lav når der skal betales de der 40% eller hvor meget man nu har i trækprocent i skat ..

Det har du fuldstændig ret i, men havde ikke lige muligheden for at få det sat op da jeg skrev ... Tænkte også bare nogle her måske lige vidste det, så fandt jeg det nemmere :)