Kommentare til design

Oprindeligt indlæg af Wraper
    Min kritik:

-Få dine billeder i ordentlig kvallitet, det ligner jo en low-res side :|
    -jeg vil på det kraftigste råde dig til at ikke skrive nyheder/blog og ting ind som BILLEDER?! Hva tænker du på :| ALT for tungt!
    -Måske skulle du få selve boxen centreret, og så smide billedet på bagefter, så boxen er i centrum og det venstre billede lidt mere i selve venstre side

Tænk før du taler, det er kun design de skal kommenteres ... Har intet indhold overhovedet lavet. Det er for at vise det visuelt før jeg går videre med indhold ... Self. skal det ikke laves som billeder, det er jo logisk ...

Resten af dine kommentare er sådan set fine nok ... Ved figuren skal finpusses (nævnt længere oppe) ...

Figuren kan jeg ligge på som et layer, men hvis den hvide box skal være centreret, bliver det svært at få figuren placeret hvor den bør være. Er enig det hælder lidt til højre som det er nu, men hvis den hvide box skal være midt i, så vil den hælde til venstre pga. figuren ..

Men vil i hvertfald kigge på figuren og om siden kan komme lidt længere til venstre ...

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    LOL! Havde jeg slet ikke lagt mærke til :)) - desuden er der W i Welcome... ;)

Synes også udklipning/resize af den-der-mande-ligende-tingest-til-vestre skulle gøres noget bedre...

Det der Copyright, Customize osv i bunden står heller ikke på linie med de to bannere, hvilket det burde gøre.

Lad nu teksten ligge, det er designet/opbygningen der skal kigges på. Indhold er der intet af endnu ;)

Kigger på billedet ;)

Ved ikke om det gør så meget linksene i bunden står helt lige med de små billeder ... Men kan da godt gøre som herren ønsker det :)

• Det med at det at teksten var integreret i billedet, er altså også en design faktor.

Så skulle du have skrevet at vi kun skulle have kigget på det visuelle.. ;)

Det med at det at teksten var integreret i billedet, er altså også en design faktor.

Selve teksten er som sådan har ikke meget med det visuelle at gøre, men farverne måden den bliver vist på osv. har ..

Men skriver "kommentare på design" .. så formoder jeg folk kan nøjes med at bedømme hvordan det ser ud og ikke begynde at bedømme en stavefejl eller 2 8o

Hvis folk nu ikke lige er tilfreds med designet er det nemmere at rette i et billede i PS end skulle rette en pokkers masse i HTML .. IMO :)

alt bliver klippet til når designet nogenlunde opfylder alle kravene ...

Oprindeligt indlæg af Wraper
    måske en hover effekt på linksne? ;)

Fair nok, det vil der komme på et tidspunkt :)

• Nå men, nu når man vil kigge lidt på figuren og forbedre dens udseende, har PS så ikke en smart funktion så man rimelig hurtigt kan marker figuren og derefter ligger lidt effekter på til at udglatte de kantede linier ..

Ved man kan bruge "magnetic lasso", men tager alligevel sin tid at komme hele vejen rundt ..

Edit:

Nevermind ... Magic wand :)

figuren er piftet lidt op. I hvertfald bedre end før ..

Edit 2:

Det blå stykke grafik i bunden er udskiftet ... Næste skridt knapperne ..

Edit: 3

Knapperne har også fået en justering, men ved nu ikke rigtigt ..

Edit 4:

Hvad angår tekst og billeder i bunden af hjemmesiden er det ikke sådan lige muligt at få det til at stå på linie med hinanden ... Grunden til det ser ud som om at teksten er lidt længere nede er simpelthen pga. bogstaver som eksempelvis P jo går unden "linie" og med en under stregning på, så ser det endnu mere ud som om tekst og billeder ikke står på linie med i handen ...

Hvis i forstår :roller:

Edit 5:

Lige meget med teksten, har fikset det ;)

• Ser godt ud, syntes dog stadig ikke at den blå farve (som nu er i menuen :D) passer til resten af siden. Ved den nye figur ville det IMO passe bedre med gullige knapper.

Det med at det at teksten var integreret i billedet, er altså også en design faktor.

Han har jo skrevet at hele siden er et stort billede, som han senere vil dele op.

Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Ser godt ud, syntes dog stadig ikke at den blå farve (som nu er i menuen :D) passer til resten af siden. Ved den nye figur ville det IMO passe bedre med gullige knapper.

Han har jo skrevet at hele siden er et stort billede, som han senere vil dele op.

Jeg er enig, synes heller ikke helt om den blå farve .. Og rigtigt nok, synes også knapperne skal matche figuren ..

Har indtil videre bare lige lavet med 2 ekstra figure for sjov skyld :)

• Syntes helheden med dit design er fremragende.
    Har faktisk ikke så meget kritik at komme med men har lige et spørgsmål.
    Hvordan har du bygget siden op? Med tables?
    Hvis du har med tables kan du så ikke få det tekst og de bannere til at stå på linie ved at valign=bottom?

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Syntes helheden med dit design er fremragende.
    Har faktisk ikke så meget kritik at komme med men har lige et spørgsmål.
    Hvordan har du bygget siden op? Med tables?
    Hvis du har med tables kan du så ikke få det tekst og de bannere til at stå på linie ved at valign=bottom?

Indtil videre er det sådan set bare et stort billede. Senere bliver den splittet op i en tabel(ler) med masser af celler. sandsynligvis en celle til hver knap.

har brugt valign=bottom, men de vil ikke stå på linie alligevel, da bogstaverne vil gå under "linie" .. tænk på et stykke linieret papir. Du skriver eksempel vis et lille P ned under linien, og af den grund vil de ikke stå helt på samme linie. Dette har jeg dog fikset vha. af et layer som vidst herunder. Det skal siges at siges at stylet senere nok komme ind i et stylesheet sammen med alt andet.

<div style="padding-bottom: 2px;"></div>