Ondt i halsen

• Hej allesammen

Jeg er i den uheldige situation at jeg har reddet mig en af mit livs værste forkølelser :boxed: :boxed:

Heldigvis er feberen efterhånden forsvundet, men stoppet næse og slim i halsen døjer jeg kraftigt med endnu...

Har I kendskab til hvad det bedste middel er mod slim/ondt i halsen?

På forhånd tak ;)

• har også lige haft min tur... havde ingen stemme... men tilsidst hjalp det ved hjælp af suge tabelleter (kan købes i håndkøb på apotek(uden recept) ) og HALL'S EXTRA STRONG når man fik en halls uha det hjalp på næsen så fik man luft ..... det var satme godt....

det er en sort pakke og hedder halls extra strong....

Oprindeligt indlæg af Torque
    Varm te med 4cl rom og honning. Plejer at jorde de fleste forkølelser her.

Tror jeg gerne - efter et par stykker ligger man jo i en døs og sover og kan ikke mærke et kvæk *GG* :)) :crazyeyes:

EDIT: varm te med honning er prøvet - men hvad hjælper rommen ?(

• Mod halsen kan jeg klart anbefale tabletterne:

"Væk I Morgen" De er GENIALE og mod næsten kan du få diverse næsesprøjter og for midlertidig virkning er Vicks og Halls geniale ^^ btw. har KONSTANT forkølelse :rolleyes:

• Har spist "Væk i morgen" lige siden de startede - og lad mig sige en ting: De var IKKE væk næste morgen ! :evil:

næsespray har jeg også - den virker nu som den skal,
    men nu er det mest halsen jeg døjer med :boxed:

kunne være man skulle forsøge sig med nogle Vicks Blue eller Halls... :)

• Virker "Væk I Morgen" ik på dig?? :) syns da ellers de gør et formidabelt job i at bedøve min hals ^^

Prøv Vicks/HALLS/Blue Mint

Blue Mint kan findes i Aldi og Extremt kraftige dragees ^^

• Du skal ik spise dem, men sutte på dem :] .

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

• De der "Væk i morgen" virker heller ikke på mig. Du skal købe Strepsil, jeg vil foreslå med citron og honningsmag, de smager godt, hjælper en smule. Men de smager godt, som sagt. Hehe. Spis lidt for mange af dem, for de er gode. Og skal hjælpe, står der. :)

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Gjorde jeg også! :rolleyes:

Underligt, de virker altid her.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Tror jeg gerne - efter et par stykker ligger man jo i en døs og sover og kan ikke mærke et kvæk *GG* :)) :crazyeyes:

EDIT: varm te med honning er prøvet - men hvad hjælper rommen ?(

Virker bedøvende/beroligende på halsen.. sidder også med snotnæse, kløe i øjnene, ondt i halsen og hæshed.. men det er på grund af min !"#¤%& høfeber.. X(

• Kamilla thé er godt. Drik det jævnligt, mens man er skidt tilpas. Hvis man ikke er så meget for at drikke det, så findes der et effektivt alternativ:
    Kom en 4-6 spk. i en gryde ½ fyldt med vand -> over på komfuret og lad det koge -> Tag gryden og sæt den på sofabordet -> tag et stort viskestykke el. håndklæde over hovedet -> læn dig så ind over gryden og inhalér kamilla-dampene i nogle min. !

Virker faktisk ret godt ! Gør det et par gange om dagen, hvis det ikke hjælper første gang.

Et andet godt middel, som kineserne bruger: er 6-10 pebermynteolie-dråber i et glas vand. Drik et glas 3 gange dagligt. Kan købes hos Matas e.lign. forretninger.
    God bedring.

• det med kamille-teen har jeg ikke prøvet...kunne være man skulle...altså drikke det...

Det dér kæmpe cirkus med at sniffe dampene under håndklæder og al muligt, tror jeg at jeg springer over 8o

det med kamille-teen har jeg ikke prøvet...kunne være man skulle...altså drikke det...

Det dér kæmpe cirkus med at sniffe dampene under håndklæder og al muligt, tror jeg at jeg springer over 8o

Det virker ellers godt både i næse og svælg !

• nu er det faktisk japanerne der står for pebermyntedråbe tricket og ikke kiniserne ;)

Anywho.. de er geniale de dråber! Den måde de virker aller bedst på er hvis du tager 4-5 dråber på din hånd og slikker dem op. Dine øjne begynder at løbe i vand og slim, snot og lign. løsner sig med det vuns! Dem skal du tage at prøve. De fåes som sagt i Matas og hedder Japanske Pebermyntedråber.

Derudover er en kop kamillethe med honning også en god ide! og så smager det jo godt