Linux genvej?

• Jeg har fået det her script på en hjemmeside, og skal have lavet det til et "ikon" på mit linux skrivebord, så det virker.

Men hvordan laver jeg det om til det?

----->
    #!/bin/sh
    cd /hvor_hlds_nu_ligger/
    exec ./hlds_run -game cstrike +map de_aztec -secure -port 27015 +maxplayers 11 -autoupdate
    <-----

Mvh

• Men stadig ikke svar på hans spørgsmål, selvom svaret løser problemet Ariel ;)!

ln -s /hvor/den/ligger/fil.sh mingenvej.sh eller bare et . så kommer den til at hedde det den hedder hvor den ligger.

Men regn ikke med du kan køre en server uden du er root, medmindre du sætter chmod a+x på hlds_run og den er ejet af root så den starter med rootprivilegier, men må køres af alle (begreb setuid root) :)

Så som root sæt chmod a+x hlds_run log ud af root og gå ind i /home/minbruger/.gnome-desktop (/home/minbruger/Desktop hvis du kører KDE) og kør ln -sf /hlds/bin/hlds_run . og så duer det! :) evt. husk køre chmod +x på din genvej så den kan køres også!

• Hej igen.

Forstår ikke helt, hvad i mener, da jeg er helt ny, og stadig ikke har lært det hele i nu.

Jeg har åbnet et .txt dokument, og lagt mit script i den.

----->
    #!/bin/sh
    cd /hvor_hlds_nu_ligger/
    exec ./hlds_run -game cstrike +map de_aztec -secure -port 27015 +maxplayers 11 -autoupdate
    <-----

Jeg gemmer den så under navnet "Internet server.sh"

Og den ligger nu på mit skrivebord.

Når jeg nu klikker på den, åbner den bare "Emacs" hvor jeg så kan se mit script ligger.

Hvad skal jeg gøre der efter?

bruger Fendora core 3.

Mvh

• Du skal jo gøre den eksekverbar først ;)

Fyr op i en shell og find vej til desktoppen og skriv så :

chmod 755 "Internet server.sh"

mener det er det den hedder :]

• ja ok så kom han på banen.

Bukker mig i støvet - har fået windows på serveren, så jeg er lidt rusten :O