Teknologi projekt (PSU)

  • Kære Tweakere :D


    Jeg håber I vil bruge 2 min. af jeres tid på at hjælpe 2 tweakere: "Kafka" & "Søndergård" her fra Tweak.dk Vi går på samme HTx linje (IT-College Denmark). I faget teknologi har vi fået vores eksamens teknologioplæg - emnet hedder "Forsyning" og vi har i den anledning valgt at lave et "kit" til en strømforsyning i en PC (PSU). Vores kit skal indeholde dele der skal bruges for at gøre en PSU støjsvag. Dvs. at man med vores kit kan lave en billig PSU (Der ofte larmer meget) om til en billig lydløs PSU. Vi ved allerede at mange modder deres PSUer således, at de bliver mindre støjende, men vi ved også, at mange undlader indgrebet pga. mangel på kendskab af modificeringen og de dele der skal bruges - derfor laver en en samlet løsning med en flot og meget detaljeret brugsvejledning samt de nødvendige dele.


    Kittet kommer til at bestå af:


    1 stk. Brugsvejledning.
    4 stk. Strømtyve.
    1 stk. Mini skruetrækker.
    1 stk. Afisolering/bide tang.


    Vores store spørgsmål er: Vil folk købe vores kit? 



    Vigtigt: Kommentarer der ødelægger vores tråd og på anden vis ikke har relavans frabedes!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 3 gange, sidst af Søndergård ().

  • Jeg og de fleste her, kunne sikkert godt finde på, at købe sådan et kit, hvis prisen var rigtig, men familien Jensen tvivler jeg på. Jeg har svært ved at forestille mig dem, skrue rundt i en PSU. Alene det, at der står 230V på en PSU, er ofte nok til at mange ikke tør røre den.

  • Tror jeg må skuffe jer og sige nej.


    Entuiaster (læs: nørder) som os, ville da helt sikkert, så larmer svinet jo ikke så meget, men den normale befolkning vil ikke.


  • jeg aner ikke hvad og hvordan og hvorfor man skal gøre en computer støjsvag... har ingen forstand og derfor tror jeg desværre heller ikke at jeg ville begynde og rode med det...
    det med at rode med computere lader jeg kærsten om.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meesalith


    jeg aner ikke hvad og hvordan og hvorfor man skal gøre en computer støjsvag... har ingen forstand og derfor tror jeg desværre heller ikke at jeg ville begynde og rode med det...
    det med at rode med computere lader jeg kærsten om.


    Ved du ikke hvorfor, den skal gøres støjsvag?


    Larm er træls :crazyeyes:

  • Tror du heller ikke du ville give dig i kast med det hvis der var en udførlig guide, hvor det stod trin for trin hvad du skulle gøre, samt det er vist med billeder...

  • Kommentarer som "Grillrottens" kan ikke bruges til meget - forklar venligst...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Til lasse.


    Vi har tænkt på at lave 2 udgaver en med og en uden papst-blæsere.


    så kan man selv vælge om man vil skifte eller genbruge blæsere, og stadig få guiden.


    ville det så være noget?

  • Jeg ville da selv overveje at købe et sådant kit. Ville da være rart med en udførlig guide samt blæsere og det hele. Det kommer jo an på prisen på sådant et kit. Det skulle kunne betale sig at købe en billig PSU og så købe kittet at lave den lydløs, ellers er der jo ikke meget ide i det. Så kunne man istedet købe en ordentlig lydløs PSU til omrkring 500 kr.
    Hvis nu kittet ikke kostede mere end 150 kr, så ville folk nok være fristede.
    En reklamekampagne ville nok også være en vigtig ting hvis man skulle have fat i almindelige computer brugere der vil have en lydløse computer. Det vise nogle hurtige tegninger, gøre opmærksom at det er ufarligt og at man ikke gør skade på sin computer, samt hvor enkelt det er.


    Hvis i får det lavet til en ordentlig pris så vil jeg da gerne købe et kit :) min standard køler larmer pokkers meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Kommentarer som "Grillrottens" kan ikke bruges til meget - forklar venligst...


    Sorry ...


    Mener bare ikke der vil være noget salg i sådan et kit ud over et par enkelte stykker da hoveddelen af de folk der vil lave sådan et mod nok fortrækker at købe lige de dele de vil bruge til det ... til nok en lavere pris end at købe et "kit" hvor der måske er for meget af noget, nogle dele man ikke skal bruge da man fortrækker at gøre det på en anden måde .... eller ikke lige det man skal bruge.


    Nok noget ligende hvorfor de fleste tweak-bruger mv ikke køber "opgraderingssæt" der indeholder bundkort, cpu, cpu-køler ... og hvis de endelig gør, så er det nok fordi at prisen er meget lav ...


    .. Noget som jeg ikke kan se at jeres sæt ville være hvis der skulle være penge i det. De fleste der begiver sig igang med sådan et mod har nok også en bidtang mv ... ellers kan den købes for ingen penge i den lokale brugs hvis man er ligeglad med kvalitet .... osv os ...


    For "almindelige" menneskers vedkommende, så køber de en støvsvag PSU hvis de har generende støjproblemer med deres system ... Eller også sender de bare computeren ind til forhandleren sammen med en seddel hvor der står "den larmer, fix det!" ....

  • Det er meningen at det skal kunne virke på stort set alle PSUér (Der har brug for det...)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • kom også lige i tanke om en anden ting:


    problemet som nok er det størte problem... i kan ikke lave en letudførlig guide da der bliver brugt mange forskellige opbygninger af strømforsyninger... Ville ogs helt klart samle sådan et kit selv... en modstand og så en ny blæser så køre man ikke andet