Ny vandkøler

  • Ok så ... nu har jeg fået nok at den #¤%# larm fra blæsere og 10k rpm hd's.
    Harddiskene skal pakkes ind i "AC Ryan XTOR xilencer" og alt der blæser skal istedet ... æh, gurgle .. eller hvad vand nu engang gør i et vandkølesystem i forhold til blæserens susen.
    Meget oplagt felt at søge knowhow på, så her er jeg :]
    Først vil jeg gerne have et ord med på vejen om den cyklus jeg har tegnet som "første udkast":
    [Blocked Image: http://boincteam.net/WC_system.png]
    "Fidusen" ved lynkoblingerne, især den øverste ved reservoiret, tænkte jeg var en nem måde at hhv. efterfylde / aftappe væsken i systemet. Jeg har ikke tænkt mig at have meget nedetid med denne computer, så f.eks. efterfyldning skal helst kunne ske under drift. Nu har jeg så godt nok allerede købt et reservoir [Blocked Image: http://boincteam.net/15109_1.jpg]
    (med plads til lys i og så'n ;) )der måske ikke så godt kan efterfyldes under drift som et "lodret stående" reservoir med ind/ud begge placeret vinkelret ved bunden(man ser det måske ikke, men der er et invendigt forlængerrør).
    Pumpen er en Asetek Hydor L30-II, og som I ser har jeg tænkt mig at køle ALT i PC'en ved vand, pånær HD's som jeg læste et sted at man nemt risikerer at gøre varmere overordnet set, og afhængig af benyttet køler. Derfor blev det den passive model kombineret med anti-vibration for 10k rpm drev ... megasmart, check den ud; XTOR Xilencer.
    Som "Venstre sidepanel radiator" er planen en Cape CORA 442 ... endnu et squidesmart koncept.
    Jeg har indkøbt et mindre parti "Redline WaterWetter"(WW) men er tvivl om det er nødvendigt at tilsætte anti-alge, eller WW i sig selv er nok. Der skal "selvfølgelig" også tilsættes lidt UV-aktivt væske .. bare liiige for dét der xtra flash :))
    Men for at gøre en lang historie en lille smule længere kan mine første spørgsmål opsummeres til:

    • Er der nogen problematikker ved at trække flowet igennem flere radiatorer?
    • Hvilken type tilslutning er "bedst"; 'push-in' eller 'screw/compression'? Bremser screw/comp.-tilslutning flowet i forhold til push-in?
    • Hvor stort er behovet for øvrige "præventive" væsker når vandet er tilsat "Redline WaterWetter", nogen med erfaring med waterwetter?
    • Lyn-kobliner virker ret smarte, bør jeg i virkeligheden forsyne samtlige køleblokke med en permanent stump slange med en lyn-kobling på for nem ændring i modul/opsætning?
    • Hvor højt er Eiffel tårnet?