WINXP 64 og OC

  • hej


    ville lige høre om i der har prøvet winxp64 beta også har lagt mærke til at man ikke kan oc sit system nær så meget med 64 bit slået til


    og rammer det A64 og 600 serien lige meget .


    lad os høre hvad resultater folk har med 64bit og oc.


    min cpu kan køre
    275 fsb i 32 bit WINXP
    245 fsb i 64 bit WINXP


    hvad med jer andre ?

  • vær lige venlig at holde jer til emnet.


    Altså kun poste jeres resultater da jeg vil forsøge at finde ud af om jeg har ret i min antagelse at A64 océr fint i WIN XP 64 hvor intel ikke OCÈR nær så godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Ved Tom Holck heller ikke kunne komme så højt i 64 bit som i 32 når han skulle overclocke


    men vist nok til at det gav højere performance



    virkelig informativt :roller:


    hvad kan man bruge info til om at tom blabla kan dit og dat til.


    du burde da i det minste skrive hvad cpu han brugte.


    ta nu og kom med noget info vi kan bruge til noget. :roller:

  • min p4 bliver ikke for varm så det er ikke derfor .


    lad os lige droppe alt snak om ham der tom for alle med røven fuld af penge kan da bygge et pc system der tager gejler.


    lad os høre fra folk der rent faktisk selv ved noget om det og har prøvet

  • Devil --> Ikke for at virke provokerende eller lign, men snak lige pænt om andre ik? ;-).


    To topic: Havde ikke nogle specielle problemmer med XP64 da jeg havde det =), min CPU ville gerne OC, ramte 2575mhz som var max i 32bit og 64bit med mine daværende PC2700ram.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Devil --> Ikke for at virke provokerende eller lign, men snak lige pænt om andre ik? ;-).


    To topic: Havde ikke nogle specielle problemmer med XP64 da jeg havde det =), min CPU ville gerne OC, ramte 2575mhz som var max i 32bit og 64bit med mine daværende PC2700ram.


    går ud fra det var din amd :)


    kan godt være men er ved at være træt af alle de tom vonna bes der mener han er ååhhh så dygtig.


    ps: ved godt det ikke staves sådan men jeg aner ikke hvordan vonna bes staves LOL

  • Yepper, det var AMD'n med en DDR266 divider.


    EDIT: Det hedder Wanna Bees =D.


    Fair nok, din mening ;-).

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

    Rettet en gang, sidst af Cobber ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    min p4 bliver ikke for varm så det er ikke derfor .


    lad os lige droppe alt snak om ham der tom for alle med røven fuld af penge kan da bygge et pc system der tager gejler.


    lad os høre fra folk der rent faktisk selv ved noget om det og har prøvet


    Du spørger til at max OC i 64 bit er lavere end i 32. Gutterne har ret, det har jeg beskrevet her på tweak og på Xtreme.
    Man kan vel forestille sig, at CPU'en skal "flytte" mere med data, jeg kan også måle en større varmeafgivelse såvel på Intel som AMD specielt FX er slem, men det er også den der kan yde mest i 64 bit formentlig pga. den indbyggede 128 mem kontroller.


    Resultaterne varierer, i tunge bench som SuperPi M32 er/var 64 bit suveræn også selv om max OC var mindre end i 32 bit. (ved extrem kølekapasitet blev afstanden dog mindre) hvorimod SuperPi M8 er/var bedst i 32 bit.
    M1 og Pifast varierer fordi de ikke tager så lang tid at processoren får nykker.


    I 3 D Bench er 64 endnu ikke konkurrencedygtig, fordi 64-drivere og dx ikke er så optimerede endnu, men det kommer nok snart.


    Man kan vel sammenligne problemstillingen som med ram timings: Ved høj FSB er ramtimings løse, ved lavere FSB kan ramtimings være strammere -altså hurtigere. Hvad der er bedst kan ikke altid afgøres.
    :roller:

  • det er bare sært forskellen er så stor for en intel


    på mit dfi mb kunne jeg faktisk boote i 280 med 32 bit men kun 245 i 64 bit det er et stor tab.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det er bare sært forskellen er så stor for en intel


    på mit dfi mb kunne jeg faktisk boote i 280 med 32 bit men kun 245 i 64 bit det er et stor tab.


    Det ser meget rigtigt ud. Det er fordi du køler med vand.


    Min "lille" kølemaskine (prototype cascaden -112 c) kunne køre i "evigheder" ved belastning på 2 volt på en FX53 Det kunne give 3360 Mhz stabilt.
    Ved 64 bit var max 3120 mhz. 2 volt var ikke stabilt og den gik den ofte i knæ efter 20 min med SuperPi M32.....
    (løsningen var at den "endelige" cascade har en forøget køleeffekt på 20%). Og så skal man jo bare sørge for at blive færdig med M32 på under 20 min!! 8)


    64 bit trækker virkelig effekt i en CPU kølingen skal være ekstrem.
    Jeg vil påstå, at rigtig mange standard PC'er med standard luftkøling ikke engang kan kører stabilt i 64 bit ved default clock...
    Måske derfor har Microsoft nu valgt kun at sælge styresystemet sammen med PC...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Yepper, det var AMD'n med en DDR266 divider.


    EDIT: Det hedder Wanna Bees =D.


    Fair nok, din mening ;-).


    Rettelse: Wannabes >>>>


    Want to be > want to: wanna. wanna + be= wannabe, og så bare et s på i flertal. Ikke et ekstra e ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer


    Rettelse: Wannabes >>>>


    Want to be > want to: wanna. wanna + be= wannabe, og så bare et s på i flertal. Ikke et ekstra e ;)


    :clap: :roller:


  • så kan man vel få den byttet fordi så ville jeg jo kalde den defekt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk


    så kan man vel få den byttet fordi så ville jeg jo kalde den defekt



    bytte en cpu forde den ikke kan oc LOL
    prøv du bare det.


    lukker tråden da folk åbenbart ikke fatter at holde sig til topic