HVor meget og hvordan? Athlon XP 2500

• Har flashet til 1.8 bios og sat de forskellige voltages op. Dog med det samme resultat, alt over 200 og den genstarter uden skærmbilled :rolleyes: Andre ideer der måske kunne hjælpe?

Oprindeligt indlæg af detro
    Har flashet til 1.8 bios og sat de forskellige voltages op. Dog med det samme resultat, alt over 200 og den genstarter uden skærmbilled :rolleyes: Andre ideer der måske kunne hjælpe?

prøvet at sætte ramme til at køre med dårligere timings?

Er det ikke noget der ville kunne mærkes? Selvølgelig får jeg flere ghz ud af det, men det hjælper jo ikke noget hvis rammene kører langsommere ?(

det er i første omgang også bare en mulighed for at finde frem til problemet, men faktisk så skulle det være bedre for dine ram at køre 11 på den du har til at køre 5, er noget med at dit chipset faktisk ikke kan udnytte det....

• Nu er rammene sat 11-3-3-2.5... Stadig samme udslag X( FSB på 205, save and exit, DO NOT TURN OFF POWER while saving bios, computeren genstarter og skærmens lampe lyser som om der ikke er signal :dots: Jeg resetter biosen, manuelt med en jumper på bundkortet og det hele starter forfra :(

Måske... Kan det være en fejl med dem eller er de bare ikke gode nok?

har oplevet ram der ikke tålte at komme på en divider, og lige nu det så vidt jeg lige kan se "dit eneste håb", for hvis ikke det hjælper så tror jeg at du er en af de uheldigt der sidder med et af de abit mobo der bare har en grænse ved 200 mhz fsb...

• kunne jo være at det var cpuen der ikke vil mere
    prøv med 9x205
    det er beder med en høj fsb end en høj multiplier
    jeg har fundet at min beste ydelse er omkring 225fsb
    der over er der ikke ret meget at hente
    du kunne osse prøve at bruge memtest

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• Jeg har endelig fundet løsningen :D Jeg satte ram timings tilbage til det normale, satte cpu/fsb ratio til auto og slog cpu/fsb interface til... Det sidste gjorde udslaget! Jeg læste beskrivelsen af hvad det gjorde, og der stod at hvis man ville bruge overclocking fuldt ud, skulle man slå det til. Og det virkede :clap: Har fået fsb op på 206*11=2.26, nu mangler jeg bare at teste stabiliteten og se om den kan holde til at blive lidt belastede. Den er 47 idle... Kan jeg godt give den mere uden at være bekymret for at den smelter sammen?