winchester vcore, hvor meget?

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Hvor meget vcore må min 3000+ få? den er boxkølet....

Max 1.65 vil jeg sige. De skal jo heller ikke altid have så meget vcore for at løbe stærkt :)

Oprindeligt indlæg af K32A

Max 1.65 vil jeg sige. De skal jo heller ikke altid have så meget vcore for at løbe stærkt :)

Ok, så har jeg jo ramt det meget godt...

min winchester er mærkelig....

nårmer mig de 2,4 ghz og alt tyder på det er den der siger stop når jeg gir den et enkelt hak mere i fsb...

HTT er sat til x3
    ram kan fint følge med testede dem op til 275-280 stykker i går 1:1 2-2-2-5 8)
    men cpu'en driller mig lidt...

LDT og chipset får max volt...

EDIT: Kan lige komme op over de 2,4 ghz med 1,65Vcore... undrer mig nogat over at den ikke kan mere end det :rolleyes:

• Hvor stabil er den der?

Min den kan lige køre 3dmark ved 2400MHz og 1.65vcore - har ikke forsøgt mig højere, men tror ikke at jeg kan.

Oprindeligt indlæg af K32A

Hvor stabil er den der?

Min den kan lige køre 3dmark ved 2400MHz og 1.65vcore - har ikke forsøgt mig højere, men tror ikke at jeg kan.

Den kan klare superpi 1M ved 269*9 ved 1,669vcore (nogle mærkelige bios indstillinger man har på dette mobo...)

Den kan klare superpi 1M ved 269*9 ved 1,669vcore (nogle mærkelige bios indstillinger man har på dette mobo...)

Okey. Jeg kan klare en 1M ved 270x9, 1.65vcore i min shuttle, men på mit asus a8v dlx kunne jeg 280x9, ved ikke lige om det er en fejl-40 :roller: :D

• Hype som havde denne processor før mig kørte 2,4 ghz til dagligt ( 300*8 ) ved 1,6Vcore....

men jeg kan kun gennemføre en superpi 32M (ser jeg som stabilt nok til dagligt brug) op til 261*9 ved 1,6Vcore.... kan det godt være forskellen i en box køler og en hype6 som han brugte?

• OT: Nu spørger jeg måske litd dumt, men hvad er en HTT multiplier? Hvad gør den? Og hvordan sætter man den op?

:]

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Alex
    OT: Nu spørger jeg måske litd dumt, men hvad er en HTT multiplier? Hvad gør den? Og hvordan sætter man den op? :]

I min bios hedder ´HTT multiplieren LDT, når man ganger fsb med LDT får man HTT. Htt skal helst ligge på 1000 mhz, har man f.eks. en fsb på 250 så vil den idelle LDT være x4, hvis man har x5 og 250 fsb, vil systemte med stor sandsynlighed være meget ustabilt ;)

I min bios hedder ´HTT multiplieren LDT, når man ganger fsb med LDT får man HTT. Htt skal helst ligge på 1000 mhz, har man f.eks. en fsb på 250 så vil den idelle LDT være x4, hvis man har x5 og 250 fsb, vil systemte med stor sandsynlighed være meget ustabilt ;)

Tusind tak du ;-).

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition