Problem med kontakt.

• Hej Tweak.dk

Nu har jeg fået det splinter nye sys op ad køre, det viser sig så at jeg køre 40grader idle ca og 48 load, temlige højetemps på en 3200winchester.. - Selv box køleren kunne holde den nede på 4 i load og 38 idle, skuffende tænker jeg . Jeg prøver at tage hovedet af cpuen og ser så at den ikke har haft kontakt i midten men kun rund i kanten i siderne. Da jeg pålagde kølepasten brugt jeg et kreditkort for at det skulle blive plant over det hele, jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke kan ramme lige i midten af kernen, skal jeg forsøge og putte mere pasta i midten eller? Hvad er jeres råd til at løse problemet?

Pastaen jeg bruger er Artic Sliver 5

Har vedlagt en lille ilustrationer, så jeg håber jeg kan få min winny presset ned så jeg kan få gang i OC resultsne...

Det skal siges at jeg ikke har brugt Artic Slivers medtode (placere et halv riskorn størelse kølepasta på midten af kernen), nej jeg skraber det ud for at det blive jævnt over hele kernen med kreditkort.

Mvh Mads ...

• Bruger du ikke AS5, for så kunne du da prøve det med den lille knat i midten og så lade det selv flyde ud, det kan jo aldrig skade at prøve. Undre mig dog lidt over hvorfor der ikke er noget i midten, hvis du havde lagt det ordenligt på. For da jeg prøvede at på montere AS5 ved hjælp af et kredit kort lagde det sig godt nok på hele kernen.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• 4grader i load? Hva satan skal du så bruge vand til :D .

Ej, spøg til side. Har du spændt kølehovedet lige meget/spændt det nok?

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Bruger du ikke AS5, for så kunne du da prøve det med den lille knat i midten og så lade det selv flyde ud, det kan jo aldrig skade at prøve. Undre mig dog lidt over hvorfor der ikke er noget i midten, hvis du havde lagt det ordenligt på. For da jeg prøvede at på montere AS5 ved hjælp af et kredit kort lagde det sig godt nok på hele kernen.

Hmm, prøver senere tror jeg og ser om det virker bedre...

Oprindeligt indlæg af Alex
    4grader i load? Hva satan skal du så bruge vand til :D .

Ej, spøg til side. Har du spændt kølehovedet lige meget/spændt det nok?

De er spændt 100% til.. :boxed:

De er spændt 100% til..

Er det monteret med de bolte hvor der er en fjeder på ? - For så skal man helst lige kunne løfte end kølehoved lidt, og så sørger fjedrene for ordenligt kontakt, ellers er det bare at sørge for at man spænder lige meget i hver side.

|^|Dell Inspiron 6400

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

Er det monteret med de bolte hvor der er en fjeder på ? - For så skal man helst lige kunne løfte end kølehoved lidt, og så sørger fjedrene for ordenligt kontakt, ellers er det bare at sørge for at man spænder lige meget i hver side.

Polarflo har ikke valgt at bruge fjedere i deres montering sæt.

Bruger du ikke AS5, for så kunne du da prøve det med den lille knat i midten og så lade det selv flyde ud, det kan jo aldrig skade at prøve. Undre mig dog lidt over hvorfor der ikke er noget i midten, hvis du havde lagt det ordenligt på. For da jeg prøvede at på montere AS5 ved hjælp af et kredit kort lagde det sig godt nok på hele kernen.

Men Henrik har du selv prøvet medtoden med at ligge AS5 på kernen og derefter så flyder det ud?

• Har du tjekket om det ikke er heatspreaderen der er buget? Prøv at sætte en linieal over HS'en og se om der er lys under liniealen. Hvis det er HS'en der er buget på midten, er der ikke andet for end at planslibe processeren, eller bruge AS's metode.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet en gang, sidst af Slammand ().

Men Henrik har du selv prøvet medtoden med at ligge AS5 på kernen og derefter så flyder det ud?

Ja, en enkelt gange tidligere prøvede jeg at sammenligne og mener det var omkring 1-2 Grader mindre jeg fik ved at lade det selv flyde ud. Men nu er kernen på en Barton også en del mindre en på en A64.
    Brugte lige lidt tid på at finde et råd jeg kunne huske Tom H kom med på et tidspunkt, så kan du selv vurdere om det er noget du vil prøve ;)

http://tweak.dk/forum/thread.p…hilight=&hilightuser=1683

|^|Dell Inspiron 6400

• jeg laver en lidt mere simpelt metode som faktisk har hjulpet lige meget om jeg brugte den "rigtige metode" eller om jeg brugte min egen..

klemmer bare kølepasta ud på midten og derefter trykker jeg køleprofilen ned over på.. samme resultat :D

så altså det med dankort osv. det hjælper i hvert fald ikke i mit tilfælde :D

EDIT: bruger silver :D