hvorfor wow & ikke eq2 ?

Oprindeligt indlæg af origin

ja men så har du vel kun en char derinde, og kan ikke skifte mellem serverne? så er det sq da smartere og ha det hele på en server?

Du har jo også det hele på den samme server..

Til alle der ikke lige har forstået konceptet og bare plaprer, prøv lige at læs inde på http://www.worldofwarcraft.com.. Vil dog lige forklare PvP konceptet.

Der er 3 slags servere, Roleplaying, PvE og PvP.

Roleplaying er til roleplaying, og spiller ligesom en alm PvE server, bare hvor man skal RPe (du'h)

En PvE server: Der er ikke contested, alliance eller horde areas (læs nedenunder), det fungerer ligesom et normalt MMORPG, og den eneste måde man kan PvP'e på er ved at udfordre en modstander, og der dør man ikke, men ryger ned på 1 hp og sætter sig ned. Disse servere er lavet til folk der ikke kan li' at få tæsk af andre mens de quester osv.

PvP (The real deal) servere:
    Horde (Tauren, Undead, Orc, Troll) VS Alliance (Human, Night Elf, Dwarf, Gnome).

Der er landet delt op i områder. Der er et par startområder til begge faktioner, enten Horde Territory eller Alliance Territory. Deri kan du kun angribe modstanderne, hvis du er på deres territorie, hvis de har angrebet dig først.
    Eks. Du er Night Elf (Alliance) og er inde på Horde Territory, du kan ikke angribe de horde der angriber dig, medmindrer de har PvP sat til (Det gør man ved enten at skrive /pvp, angribe eller angribe en modstander, og når det først er sat på går det først væk efter 5 minutter).

Så er der "Contested territories" som er delt mellem Horde og Alliance. Der er alle lige, der er quests til begge faktioner deri, og ligeså snart du træder ind på Contested Territory, bliver PvP sat til, og det forsvinder først efter 5 minutter i eget territorie. Dvs, du kan angribe alle fra den modstående faktion on-sight. Lige fra lvl 1-60.

På en PvP server kan du stadig alt det samme som du kan på en PvE server, bare med territorier slået til.. PvE serverne er bare lavet til folk der hellere vil traske rundt og klare quests.. Ved ikke om Alliance og Horde kan snakke sammen på PvE, for det kan de ihvertfald ikke på PvP.

Det er sent, hvis der er fejl e.l., bær over med det..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• Jeg spiller selv EQ2, men har prøvet WoW. Jeg kan godt forstå dem som er Blizzard fans spiller dette spil, da de har gjort et godt arbejde i at inkludere hints fra mange af deres andre spil som f.eks Diablo og de ældre warcraft spil. Derudover er det helt korrekt at man ikke bare kan sætte sig ned og spille en ½ times EQ og rent faktisk komme nogen steder (dog har de prøvet at ændre lidt på dette i en af de seneste patches) hvor det måske er lidt lettere i WoW. Mange af de ting som WoW havde fra start som f.eks double-xp når man ikke spillede et stykke tid og appelering til soloing er alt sammen kommet i form af patches i EQ. Med det sagt, så har EQ noget af det flotteste grafik og stemning jeg har set længe. Grafikken i de spil jeg spiller betyder MEGET for mig (og det er jo en smagssag), og dertil syntes jeg simpelt hen at WoW er aaaalt for simpelt og forældet. Der er derudover, efter min opfattelse, meget bedre økonomi, maange flere spells, flere klasser og bedre crafting system i EQ. Den ENESTE ting jeg kan sætte en finger på lige nu hvor WoW har en fordel er PvP, og tilængeligheds faktoren. WoW ER langt nemmere at gå igang med i forhold til EQ. Men det er efter min mening også den/de eneste større fordel(e) spillet har.

En lille ekstra liste af småting som jeg også har bemærket:

EQ fordele:
    - når man kæmper mod en computer mob låses denne så andre ikke kan komme og nakke den foran dig.
    - der findes deciderede quests som giver status til din guild så den også kan stige i lvl (hvilket resulterer i diverse fordele)
    - Til dem som foretrækker at bruge tid og penge på det er hele lejligheds customisering ret fed.
    - Fælles xp-gæld. Når en person dør i en gruppe går det ud over alle i gruppen. Der er delte meninger om denne feature, men jeg syntes personligt den er med til at grupper gør et ekstra stykke arbejde i at holde folk i live da ingen jo vil ha' xp-gæld.
    - Der er langt færrer lvl 50 (som er højeste lvl pt i EQ) spillere da det i det hele taget tager længere tid at blive lvl up end WoW. Jeg har læst flere steder at folk brokker sig over de alt for hurtigt er nået til lvl 60 i WoW og der egentlig ikke er mere at lave.

WoW fordele:
    - Man kan sætte ting til salg og forlade spillet. I EQ kræver det at man sidder på sin flade røv i sin lejlighed og være online i alt den tid man vil sælge. MEGA minus.
    - De pets man får i WoW er sjovere end dem man har i EQ.

EDIT: Hold da op.. Jeg bliver ved med at komme i tanke om småting, derfor alle de edits. En ting jeg dog lige vil tilføje er, at jeg aldrig har spillet det første EQ, men tilgengæld de fleste af Blizzards spil. Så mit synspunkt på EQ2 bærer IKKE præg at at ha spillet det første EQ spil.

• Det herer jo fuldstændig til grin. Hvertspil er godt på sin måde, og grunden til at blizzard valgte den grafik er at de kunne få så mange som muligt med. Når man spiller på en pvp server, så er pvp ALTID enabled, og man skal ik acceptere en duel hvis det er en fjende man skal kæmpe imod. Så hvad med om i satte jer ind i hvordan tingene virker inden i fyrer alt jeres lort af!

Oprindeligt indlæg af Plo-Mo
    Det herer jo fuldstændig til grin. Hvertspil er godt på sin måde, og grunden til at blizzard valgte den grafik er at de kunne få så mange som muligt med. Når man spiller på en pvp server, så er pvp ALTID enabled, og man skal ik acceptere en duel hvis det er en fjende man skal kæmpe imod. Så hvad med om i satte jer ind i hvordan tingene virker inden i fyrer alt jeres lort af!

Ukorrekt.

I ens eget område er PVP ikke sat til, medmindre du gør det manuelt (/pvp) eller angriber en fjende

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• Der er skam masser af pvp på pve serverne.
    Alle kan jo PvP enable sig selv og så kan alle angribe dig (så det der med duel til 1 hp er helt forkert.)

Duel er jo kun hvis du vil prøve kræfter med dem på din egen side. Spiller selv på en PvE server da det er rart nok at kunne slå pvp fra engang imellem. Jeg kan sgu blive tosset nok over at dø til en flok små vildsvine-mænd med ildkugler og ulve.

Så øøøh.. jeg er mest til WoW :D

• Hver har sin menning og det er ikke noget der kan diskuters.. Altså hvis nu ham her som har lavet tråden syntes at WOW er noget lort så lad ham da det.. Jeg har ikke prøvet nogle af spillene..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet