VGA Silencer rev.3 vs. ATi Silencer 1

• Skal ha noget andet køling på mit 9800LE.
    Har før haft en ATi Silencer 3 på mit gamle XT. Men den sagde en mærkelig lyd fra selve køleren. Efter min opfattelse, sidder den heller ikke særlig godt på.

Har derfor kigget på VGA Silencer rev. 3, som skulle have bedre kontakt, og som skulle køle bedre. Desuden skulle den ikke "larme" så meget som en ATi Silencer 1..

Kan VGA'en overhovedet sidde på et 9800LE?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    hvorfor ikke zalman vf-700 køler? min kører ved 5 volt og larmer ikke en skid og køler bedre end standard køleren

Fordi den giver kabelrod..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

jamen kunne du så ikke bare koble den til dit grafkort?
    du kan jo sætte en modstand ( eller lade være ) ind og så ændre stikket til blæseren?

Den skal jeg lige ha en gang til..
    Går en del op i at have mit kabinet, pænt og rent. Der skal ikke hænge ledninger fra grafikkortet, over hele kabinettet.

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• du kan sagtens selv modde dig det sådan der ingen kabler er.. du kan trække kablet ind under din agp port videre ud bag dit bundkort... det er den ene og lette måde.

Du kan også "modde" det lidt. skærer stikket af og sætte dit gamle blæserstik på istedet. meget simpelt. men det ellers hvis det ikke er 12 volt du vil give og derved kun 5 voldt eller hvor meget, så kan du sætte en modstand ind mellem blæseren og + udgangen

du kan sagtens selv modde dig det sådan der ingen kabler er.. du kan trække kablet ind under din agp port videre ud bag dit bundkort... det er den ene og lette måde.

Du kan også "modde" det lidt. skærer stikket af og sætte dit gamle blæserstik på istedet. meget simpelt. men det ellers hvis det ikke er 12 volt du vil give og derved kun 5 voldt eller hvor meget, så kan du sætte en modstand ind mellem blæseren og + udgangen

Gider ikke sådan noget homemade noget..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Skal ha noget andet køling på mit 9800LE.
    Har før haft en ATi Silencer 3 på mit gamle XT. Men den sagde en mærkelig lyd fra selve køleren. Efter min opfattelse, sidder den heller ikke særlig godt på.

Har derfor kigget på VGA Silencer rev. 3, som skulle have bedre kontakt, og som skulle køle bedre. Desuden skulle den ikke "larme" så meget som en ATi Silencer 1..

Kan VGA'en overhovedet sidde på et 9800LE?

det skulle den kunne ifølge arctic hjemmeside
    http://www.arctic-cooling.com/vga1.php

intel conroe E6750
    XFX 680i LT
    4 gbddr2 corsair dominator pc 8000
    2stk XFX 8800GT
    150gb raptor
    750gb samsung F1
    G5 mus
    G15 tastatur
    G25 wheel
    logitech 5500 digital plaintronic surround headset