Temps, VIGTIGT!

• Jeg har et kæmpe problem med min spand. Så snart den skal yde noget fryser den, og går i sort efter 30 sek!

1. et SS fra speedfan:

SPEEDFAN SS

Som i kan se, er mine temps høje, og det er ved idle! Jeg skal bruge hjælp til at identificere hvad de forskellige temps indikerer, fx hvad er CPU og hvad er GFX?

2. 2x Digicam billeder

DIGI 1

DIGI2

Umildbart ligner min blæser noget fra 1953, men den har sku kunne holde temp nede indtil videre.

Jeg er IKKE en WIZ til HW, især ikke kølere, det var faktisk 1. gang jeg rodede med det. Nå men jeg fik lortet a, og så kølepastaen var begrænset!

Jeg vil gerne vide, hvad de temps i Speedfan betyder, så jeg ikke går ud og køber en ny køler, hvis det ikke er den det er glat med!?

Hvis dette er problemet, passer en zalman på min sokel? ( hvis i kan se den, ellers tager jeg lige et pic mere:) )

ZALMAN

Og er det køler/blæser man får med ved zalman?, da jeg kun kan se blæser på pic.

Tak, det er virkelig vigtigt for mig:)

Oprindeligt indlæg af Houdini
    Og skal jeg have bundkortet ud for at montere køler?

Hehe.. Du skal lige lære at bruge EDIT knappen.. *GG*.. Med denne kan du ændre dit indlæg, istedet for hele tiden at skulle lave et nyt :D...

Back to Topic; Dine temps er SINDSSYGT høje - skynd dig at pille køleren ud, rens CPU og smid nyt kølepaste på - det kan ikke gå for hurtigt... ;)

Og ja, Zalmanen passer på Socket 478 (Pentium 4), som det også fremgår af linket.. ;).. Du skal ikke have bundkort ud for at montere den; Dette gøres v.h.a. 2 bøjler, som sættes på bunkortet, og i disse skrues køleren efterfølgende fast.. :)

Og dit sidste spørgsmål; Hvis du kigger godt efter på billedet, er den store blæser omgivet af noget gyldent - nemlig kobber ;)..

Og det er denne kobber som afleder varmen = Køleren indeholder både blæser og profil, så den er en totalløsning - en meget fornuftig en af slagsen :D

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Tusind tak

Kan du lige fortælle hvad de enkelte temps i Speedfan betyder?

Oprindeligt indlæg af Houdini

Tusind tak

Kan du lige fortælle hvad de enkelte temps i Speedfan betyder?

Jeg ved det faktisk ikke.. :).. Jeg har aldrig brugt det - jeg holder mig til ASUS Probe og MBM5, som kan downloades her på siden.. :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Jeg ved det faktisk ikke.. :).. Jeg har aldrig brugt det - jeg holder mig til ASUS Probe og MBM5, som kan downloades her på siden.. :)

Og de virker med andre end Asus systemer?

Probe virkede ikke. MBM, ja, jeg fatter de hvor mine temps bliver vidst

• Zalman køleren er fin, men er faktisk også ret vild med THermaltakes silent boost selvom den er noget mindre, er ikke så tung og så behøves man ikke at tage bundkortet ud for at montere..

Jeg tror at thermaltakes silent boost nok ville være ret praktisk for dig pga størrelse, jeg syntes ikke at den er dårligere end zalman selvom den er mindre.

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Oprindeligt indlæg af supertyv2

Temp2(den øverste) er CPU temp. Den burde ikke være over 50 ved idle. Du birde inverstere i Zalman køleren!!

Har fundet ud af at den øverste er MB grader! Sker der for at det er over 50?

CPU er den høje på 60.

Har bestilt zalman, men hvad kan jeg gøre ved MB

• Når begge dine temps er så høje. Så er det også en signal på at du har for dårligt et airflow i dit kabinet.
    Du skal simpelthen have noget af al den varme luft ud af kabinettet.
    Kan også være at i det rum den står står luften meget stille. Hvis det er et lille rum, så bliver luft tempen meget nemmere at holde oppe.
    Prøv:
    Kør med dit kabinet åben.
    Smide en 120x120 blæser over din CPU.
    Evt lige luft ud inden.
    Hvis den nu falder MEGET.
    Så ved du hvorfor.
    Hvis den ikke gør. Så er det sikkert et "pasta" problem eller selve profilen der er for dårlig.

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• Har bestilt ZALMAN. Kølepasta er der ikke meget a, men det bliver ordnet når ZALMAN kommer!

Airflow... Kabinet står åbent, har det gjort i lang tid.

Og når jeg kører CPU LOAD, stiger en helt 3. temp. Smider billeder når jeg kommer hjem!

UPDATE:

Har et MSI bundkort! Men på dette pic, hvor jeg sammenligner 2 programmer er temp1 bundkort!

http://houdini.users.whitehat.dk/1.JPG

Her kan du se Pic af CPU LOAD

http://houdini.users.whitehat.dk/Cpu%20load.JPG

Og her bagefter igen

http://houdini.users.whitehat.dk/Monitor.JPG

For det 1. er det weird hvis temp1 er mit MB, da det er meget varmt!

2. Så kan jeg ikke forstå det er temp2 der kun rykker sig i den CPU LOAD test