Ram Timinings

  • Først vil jeg høre om mine A-Data 512 mb ram er gode, også vil jeg høre hvilken timings der er bedst for dem.. De kører for øjeblikket med 2,5-4-4-7 og jeg vil gerne have de er optimeret bedst muligt. Det er pc3200 400 mhz, men alligevel står der at frequency er 166.6 :rolleyes:

  • Ja timings er ikke gode, så let kan det vel siges?


    Kan være din processor ikke kan trække flere FSB, derfor den lave freq.


    Lang tid siden jeg har rodet med indmaden, så jeg er lidt rusten. Men kort sagt, de ram er ikke noget at råbe hurra for

  • du kan gå ud i Bios'en og ændre dine timmings prøv at sætte dem til 2-3-3-7 det kan de sikkert godt kører, hvis ikke så prøv at gi dem lidt flere volt (det bedste er at kører 2-2-2-5)...


    at de kun kører 166,6mhz er fordi de følger din FSB på CPU'en synkront dvs. kører din CPU 200mhz gør dine ram det også, kører din CPU 166mhz gør dine ram det også... men ved faktisk ikke om man får noget ud af at kører hurtigere på ram end på CPU!!!


    men du kan få dem til at kører hurtigere ved at OC din CPU, der er også en anden måde men har aldrig rigtig fattet hvordan det virker :rolleyes: (nogen indstillinger i bios'en)


    Edit: mangelfuld tekst ;)

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

    Rettet en gang, sidst af joatim ().

  • I BIOS skal du sætte dine ram til 1:1, altså synkront med FSB'en, så dine ram og CPU har samme fsb. Det hedder vidst DDR200 på AsRock bundkort..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo