problems med Abit an7

• Hejsa

Har lidt problemer med mit an7. Har kørt 11,5x140 med min xp1700+ Vcore var på 1,57
    Har kørt hot cpu test, der var ingen problemer.
    Men når jeg køre nfsu2 fryser den :rolleyes:
    Køre godt nok pt med et GF 420, men har kunne klare det med det gamle mb.

Når jeg køre nomalt 11x133 er der ingen problemer.

temperaturen viste 60 C, det kan sku da ikke passe vel?? har hørt at abit viser for meget, hvor meget er det??

Nogen der kan hjælpe

Har som sagt
    AN7
    xp1700+ AXDA1700DLT3C ( SKULLE IKKE VÆRE NOGET PROBLEM)
    512 mb pc 3200
    gforce mx 420, 64 mb

Frandsen

• Så vidt jeg kan læse af din profil er din CPU en Palominio og de kan så vidt jeg husker ikke overclockes meget mer end de er rated til. Så hvis systemet alligevel fryser under nfsu2, så er det stadig et problem et eller andet hardware sted. Måske har du ikke låst din AGP/PCI, hvis man kan det på Det board. eller også har dine ram en helt urimelig timing eller en divider på, så de kører for hurtig.

BTw 60 grader er ikke det vilde. det lå min 2000+ på når den fik noget til føden...

Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

• ved det ikke er en Palominio, har været ind ved amd og kikket. [URL=http://139.95.253.213/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=88,E=0000000000191174151,K=4809,Sxi=18,Case=obj(1224)]her[/URL]

Kunne ikke lige finde noget som hed AGP/PCI låse, ved en hvad det heder og ligge under??

• har abit an7 og der er der fra fabrikkens side agp/pci lås på , så du skal ikke tænke på dette, tror bare du ikke har en oc venlig cpu...ville nok vælge en anden cpu hvis jeg var dig(self hvis man gider) Palominio er ikke den største overclocker på markedet...hvis du ville have en anden ville jeg vælge en 2400+mobil men det er kun hvis du vil skifte....den overclocker 8)

EdIT: hvilken bios kører du med? nogle få personer har haft problemer med at kører med 11 divider, og nogle har også haft probs med at kører 220 fsb(undertegnet har prøvet den bios fejl) det er alle sammen med abit egne bioser..kører nu med uorginal bios

• har været inde på overclocker.com cpu-data, der var der en del med samme stepping, som kunne komme over 2 GHz, med standart køling.
    Det lyder bare utroligt at jeg kan køre hot cpu-test og sandra soft, uden problemer. og det så skulle være cpu. ville jo mere at den sku dø helt hvis det ville være cpu'en

Køre med den seneste bios fra Abit. er en V. 18

• Er det ikke nogen sam har haft samme problem??

Med mit gamle mb frøs den også, det var bios'en der ikke ville med Nvidia grafik-kort

Køre med et gammelt geforce 4 420, 64 mb - det andet er til rma..