Transfer my pc - nogen trial? eller lignende programmer?

• Jeg skal snart have ny computer og skal have alt fra min nuværende over på den nye, og jeg tager ikke harddiskene med over i den nye, så skal have det overført på en måde havde tænkt på at overføre det med et netværkskabel imellem den nye og gamle (nuværende) men det der program "transfer my pc" kan jeg ikke finde nogen trial af, så tænkte på om der var nogen som kendte noget til et lignende program? For det her program koster altså 5-600 kroner og det er så kun til én overførsel! en ny overførsel koster 300 kroner! så i kan nok godt se at jeg mangler et alternativ.... for det kunnne være lækkert at kunnne få alt overført så jeg ikke skal bruge en hel weekend på at installere opdateringer og spil og diverse programmer....

På forhånd tak!

Oprindeligt indlæg af D-Zs
    for det kunnne være lækkert at kunnne få alt overført så jeg ikke skal bruge en hel weekend på at installere opdateringer og spil og diverse programmer....

På forhånd tak!

Sorry, men det bliver du sgu nød til hvis du vil have det til at køre ordenligt ... Når du skifter system, så skal der nye og andre drivere ind ... og ikke de gamle ...

Af samme grund, så er det også velset at formattere og starte forfra med windows osv hvis man skifter noget markant ud i sin computer ... Som fx. bundkort.

Til tage et image af sin HDD med ALT på findes der programmer som Norton Ghost, men dette er ikke gratis ... og ikke noget man bør bruge medmindre det man tager image af skal ind på samme computer igen ... Altså kun som en backup-mulighed ...

Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Kan man godt bare overføre programmer fra en pc til en anden altså mappen? der er jo registry filer som ikke kommer med... men gendanner de sig selvl så ?

Det kommer lidt an på hvilke programmer du smider ind. Ved de fleste programmer er du nok nød til at skulle indtaste en key igen, men er det ikke 10 gange nemmere bare at installere hele lårtet fra bunden?

• Okay takker for det Tismund og GrillRotten, så skal jeg vist også bestille noget cola hehe damn det kommer itl at tage lang tid.... men når det så er færdigt bliver det sgu også lækkert med helt nyt system! :D Go Weekend!