Overspænding i huset > Død forstærker

• For et lille styk tid siden var den helt galt med relæet, sikringer osv. i vores hus. Pludselig kom der en vold stor overspænding, så mange af vores elektroniske ting brandte sig en tur ;(
    En af de ting var f.eks. en Harman Kardon forstærker som jeg gerne vil vække til live igen. (Den stod bare standby)
    Hvor tror i skaden er sket? Hvor stor? :D

Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    For et lille styk tid siden var den helt galt med relæet, sikringer osv. i vores hus. Pludselig kom der en vold stor overspænding, så mange af vores elektroniske ting brandte sig en tur ;(
    En af de ting var f.eks. en Harman Kardon forstærker som jeg gerne vil vække til live igen. (Den stod bare standby)

Det dækker indboforsikringen vel?

For et lille styk tid siden var den helt galt med relæet, sikringer osv. i vores hus. Pludselig kom der en vold stor overspænding, så mange af vores elektroniske ting brandte sig en tur ;(

Kan være strømforsyningen der er løbet sig en tur..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af John H

Det dækker indboforsikringen vel?

Ja hvis de gamle havde tegnet sådan en :D

Ja måske psu'en :rolleyes:

Ja hvis de gamle havde tegnet sådan en :D

Ja måske psu'en :rolleyes:

Lyder som om at der fra jeres el-selskab's side er lavet en fejl. HVIS de sender for meget strøm ud "i jeres kontakter" - så mener jeg faktisk at det IKKE er jeres evt. forsikring der skal dække - men elselskabets. Prøv lige at høre Aerial - ham jobber jo i et forsikrings selskab - eller ring til jeres eget forsikrings selskab.

EDIT: Hmm - bor dine forældre i HUS - uden en indbo forsikring..???? - behøver man sige: "dumt bøv - meeeeeeeeget dumt bøv"... ;)

For det første - Hvem kan undvære en indboforsikring ?? Jeg har kammerater på kollegier, som mener de hellere vil spare de penge til policen, istedet for at betale sølle 734 kr. De tillader sig endda at være pisse doppeltmoralske, når de endelig får tyveri, og brokker sig over at de ingen erstatning får - LATTERLIGT X(

Nå, men for det andet !! Har du diagrammer eller Modelnummer på HK, så send mig skidtet, så kigger jeg på det. Har selv haft Harman Kardon, og det ville både være synd og skam, hvis den ikke skulle leve videre, da den jo er noget af en hårdnakket satan (undskyld mit ordvalg)

• Vi skal ik diskutere hvorfor mine forældre ik har tegnet sådan en forsikring. Det var dumt de ik gjorde, men sket er sket. Der var en sikring der "svævede" og så lige pludselige kradsede den af, så der kom en overspænding. Kom med et bud på mine spørgsmål og IKKE til andet.

ok. Prøver at finde tegning osv. på den.

Vi skal ik diskutere hvorfor mine forældre ik har tegnet sådan en forsikring. Det var dumt de ik gjorde, men sket er sket. Der var en sikring der "svævede" og så lige pludselige kradsede den af, så der kom en overspænding. Kom med et bud på mine spørgsmål og IKKE til andet.

Lås ovenfor, jeg skriver det gerne igen:

Har du diagrammer eller Modelnummer på HK, så send mig skidtet, så kigger jeg på det. Har selv haft Harman Kardon, og det ville både være synd og skam, hvis den ikke skulle leve videre, da den jo er noget af en hårdnakket satan (undskyld mit ordvalg)