SPRED rygtet og skab historie - Så kan bankerne lære det !!


  • 3: Det er da ikke en grund, fordi man tjener penge er det så forkert at tjene flere penge. Tror jeg vil prøve at bruge som argument næst gang jeg skal i bilka.
    4: Hmm, tænk på det næste gang du ikke lige får betalt en regning til tiden, og får et rykker gebyr på kr. 100,-. Eller støv tilbudsaviserne igennem og handel ind 8 steder for at spare en 50'er.
    5: Nej, det kunne jeg i min vildeste fatasi ikke finde på. Tæller ikke engang hvor mange penge jeg får tilbage ved kassen.

  • Hejsa


    det er ikke meget en 50 øre men når man skal betale for at hæve sine penge så kan man sku ligså godt smide dem i et pengeskab hjemme et eller andet sted i huset da ranten jo ikke er noget at skrive hjem om


    så jeg kan sagtens følge alle jer som er i mod det gebyr


    Edit: hvad med at hæve 1888,75 kr i stedet for det vil da give et støre pras på kontantbeholdningen :T

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Tja er da glad for at høre at jeg har forladt bankverdenen , når det kommer til sådanne planer.


    Synes planen er lidt plat, men er enig i, at det gebyr skal væk. Så jeg står lidt midt imellem.

  • Tænk på de folk der bruger deres dankort meget? De bruger det måske 10 gange om dagen.. Det er 5kr. pr. dag, bare for at bruge sit dankort!


    Hvem kan regne ud hvor meget det giver på 1 år, bare for at have dankort?


    Bankerne sagde at sikkerheden bliver bedre osv. med de nye kort.
    Men de tvinger jo os til at rende rundt med flere tusinde kr. på os.. Det er sgu mere farligt end at rende rundt med et dankort?


    Syns det gebyr skulle afskaffes! :boxing:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • her er hvad min bank har at sige om gebyret


    Quote


    ren besked om Dankort-gebyret på 50 øre
    Der har de seneste dage været meget debat om Dankort-gebyret i medierne. Omtalen har til tider indeholdt forkerte oplysninger om gebyret - og dermed kan en række misforståelser let opstå. Desuden vil langt de fleste butikker i bankens område ikke være berørt af gebyropkrævningen. Det skyldes, at den enkelte forretning mv. IKKE skal betale gebyret for de første 5000 Dankort transaktioner årligt.

  • Problemet er jo heller ikke bankerne, men forretninger som Føtex, Bilka, A-Z osv osv...


    De har jo haft en kæmpe gavn af at få indført dankort automater i form af færre kontanter og dermed færre røverrier og færre udgifter til vagter. Desuden en del sparrede udgifter i form af administration. Hidtil har det været bankerne der har betalt for dankortet og nu de vil opdatere dankortet så det bliver endnu mere sikkert, så vil de bare have butikkerne til at betale deres del af kagen, og det er her butikkerne sender lorten videre!


    Ja, bankerne har tjent penge på dankortet, men det har butikkerne så sandelig også, formodentlig en del mere end bankerne!