Halløj folkens
Jeg bruger WLAN både derhjemme, på arbejde og på skolen, ved hjælp af laptoppen - en IBM T41P.
Problemet er, at der er forskellige indstillinger for hvert netværk. Ikke så meget krypteringen, men mere det at jeg kører med en specifik IP derhjemme, som er sat op i TCP/IP protokollen. Af samme grund, virker det ikke på skolen og arbejdet, før jeg har slettet den faste IP og sat den til 'hent automatisk IP osv osv'. Lidt bøvlet at lave om hver gang jeg kommer hjem/på skolen/på arbejdet.
Med min laptop følger der IBM Access Connections. Et program der gør det muligt at køre med forskellige profiler for hvert WLAN jeg logger mig på. Altså, tre separate sæt indstillinger, ét for hvert netværk. Dét gør det muligt at logge på gnidningsløst hvert sted. Desværre er IBM Access Connections ikke specielt godt sammen med SP2 til XP. Det er som om IAC slåsser med windows om at konfigurere WLAN'et hver gang jeg starter op, så jeg manuelt skal ind og sætte kryds i 'lad windows styre indstillingerne for trådløst netværk' - SÅ kører det. Men det er jo også bøvlet.
findes der er godt (og helst gratis) program der kan det samme som IAC?