Tweak.dk går HELE tiden ned !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer


    512 kb/sc , kører det for det meste...
    Hva mener du med at mine smilies ligger i cachen?
    Jeg gav bare et forslag til hvordan tweak kunne gøres lidt hurtigere !...
    og brugerene kan man jo bare næjes med at slette alle med 2 eller under, ikke noget med at banne, det skal være sådan så de kan lave en ny bruger, hvis det nu skulle være !?


    Jeg vil bare tilføje at jeg ikke tror at sletning af ovennævnte ting vil give en ydelse man lægger mærke til.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer


    512 kb/sc , kører det for det meste...
    Hva mener du med at mine smilies ligger i cachen?
    Jeg gav bare et forslag til hvordan tweak kunne gøres lidt hurtigere !...
    og brugerene kan man jo bare næjes med at slette alle med 2 eller under, ikke noget med at banne, det skal være sådan så de kan lave en ny bruger, hvis det nu skulle være !?


    øhhh, kan da godt være jeg skrev det forkert, men jeg mente at siden kører rigtigt godt nu, god hastighed, i forhold til før... er skam godt tilfreds :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes


    Jeg vil bare tilføje at jeg ikke tror at sletning af ovennævnte ting vil give en ydelse man lægger mærke til.


    Nej okay, Men det var jo bare et foreslag...Men holder stadig væk på den, ikke noget der bliver ændret der;)...


    /ikke mere offtopic i den her tråd fra mig:))


    EDIT:
    Bare mig eller var den lige nede IGEN?

  • Har lige været nede igen.. ca. kl. 15:08

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • På det tidspunkt tråden blev oprettet var der problemer, og ALLE der var på tweak.dk eller prøvede på det havde de problemer.


    www serveren og sql serveren blev nemlig genstartet et par gange på grund af opdateringer.


    -----------------------------------------------------------


    Antal af registerede bruger har absolut INGEN indflydelse på hvor hurtig siden kører. De fylder kun en 1/700 del af databasen, og uanset hvad så genererer de ingen trafik.


    Det eneste der belaster er antal online brugere der slår op i tabellen med tråde og tabellen med posts hvis man ser på forumet.


    Og ellers er det visningen af nyheder og tests.


    Men som sagt så er både www serveren og sql serveren blevet opgraderet.

  • At slette 2.000 records i en database med over 2.500.000 records giver vist ikke rigtig nogen ekstra ydelse.


    Desuden er de records der holder bruger informationerne ganske små sammenlignet med dem der indeholder posts, tests og nyheder.


    Så nej det vil ikke give nogen ekstra ydelse at slette dem.


    Noger der vil give noget var at slette de brugere der faktisk benytter forumet. For de genererer nemlig både trafik og belaster sql databasen. Det gør de passive brugere ikke.

  • En ting der dog kan gøre forumet meget langsomt er folk der ikke uploader deres signatur billede, men linker til det andre steder.


    Flere har deres signatur billeder liggende steder der ofte er nede. Og hvis en person med et signatur billede andet steds, har skrevet 10 gange i en tråd, vil det tage meget ekstra tid at vise den.


    Derfor, upload ALTID jeres signatur billeder. Kan slet ikke forstå hvorfor folk ikke gør det, men vælger at smide dem andre steder for så at linke til dem der.


    Fx bliver de 2 signatur billeder der bliver vist på denne side (side 2 i denne tråd) af Teffer og Meinder hentet fra http://www.meinder.dk


    Og på side 1 bliver signatur billederne fra Teffer (endda 4 gange), Origin og Maverick hentet fra andre sider en tweak.dk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin
    En ting der dog kan gøre forumet meget langsomt er folk der ikke uploader deres signatur billede, men linker til det andre steder.


    Flere har deres signatur billeder liggende steder der ofte er nede. Og hvis en person med et signatur billede andet steds, har skrevet 10 gange i en tråd, vil det tage meget ekstra tid at vise den.


    Derfor, upload ALTID jeres signatur billeder. Kan slet ikke forstå hvorfor folk ikke gør det, men vælger at smide dem andre steder for så at linke til dem der.


    En mod eller to udtalte på et tidspunkt, at i helst så, at folk ikke brugte tweak.dk til host af signaturer ..


    Kan dog ikke huske hvem og hvornår ..