55 - 56 grade varm CPU

• Når jeg stress tester med prime95 for jeg FATAL ERROR efter mindre end 10 min

Ved ikke hvorfor den giver FATAL ERROR kan det være fordi min CPU bliver 55 - 56 varm?
    (hviket jeg IKKE synes er meget)

• Hvis du oc'er, er dette oc for højt.
    Du er nødt til, at sænke FSB'en eller accepterer fejl i prime95.

Hilsen Claus

• Det vil sige en P4 2.80E slet ikke kan oc'es
    med mindre du har vandkøl... fedt ;(

• AHH tak damp barn!
    Finaly some great news haha!

jeg ville også selv mene at alt under 65 grader er lovligt.. det min personlige mening

men hvorfor tror du min computer genstarter??
    altså det sker jo når den bliver belastet volsomt... er der rammene??

fordi hey! de sgu ik oc'et mere end 240.... og selv på 220 sker det

• det kan jo være flere ting når du oc'er
    ja det kan godt være dine ram ikke er verdens mester i oc? ;)
    men ellers er det bare at prøve sig frem, kører det ok med en oc'et cpu med ram på default.

kører det ned, med oc på ram,, tjaa :)

Oprindeligt indlæg af wicked noble
    Det vil sige en P4 2.80E slet ikke kan oc'es
    med mindre du har vandkøl... fedt ;(

Det jeg påpeger er, at du sagtens kan overclocke den cpu, du skal blot være opmærksom på det faktum, at du formentlig ikke vil kunne køre en prime eller memtest uden fejl.
    Du kan prøve, at ændre ram timing's, men dette vil næppe gøre den store forskel.
    Til Windows brug har jeg bemærket, at et program som Spybot search&destroy er en ganske god indikering af et for højt oc, maskinen fryser eller genstarter ganske simpelt midt i dette program.
    Så kan du jo prøve diverse spil, og sålænge du ikke oplever problemer, er alt godt, men forvendt ikke, at du kan køre prime og memtest problemfrit.
    Valget er dit.

Hilsen Claus :)

• tak begge to

jeg må lige påpege at jeg har INGEN ram timeings option what so ever i ASUS bios så hvor det lige jeg skal gøre det??

jeg kan vælge at sætte 200 320 eller 400Mhz på(eller auto som den er lige nu)

og 2.85v 2.75v 2.65 2.55 den er på 2.75 default

og det er alle mine ram options.. hehe lol hvad gør jeg?