Start prob's :(

• Når jeg starter computeren op starter den normalt men når den er kommer længere ind, end det allerførste man ser når man strater, skriver den

"CMOS checksum default error"

og genstarter :(

og den når ikk så langt så den begynder at starte Windows...

Håber i kan hjælpe mig ;)

• Gå ind i din BIOS og vælg Load Optimized Settings, eller hva det nu kan være, hvis det er skrevet på en anden måde! Gem og genstart! Skriv om det hjalp!

Oprindeligt indlæg af Navy
    desværre har jeg prøvet men det hjælperikk :-(

I see..
    Så må du Flash'e din BIOS! Prøvet det før? Know how?

Oprindeligt indlæg af flying-trickster

I see..
    Så må du Flash'e din BIOS! Prøvet det før? Know how?

Hvorfor skulle han dog det ?!

Navy, prøv at tage det batteri der sidder på dit bundkort ud. Jeg skal ikke kunne sige hvor det sidder lige præcist på dit kort, men kig i manualen. Så "genstarter" du så og sige BIOS, altså alle de ændringer du kan have lavet i BIOS bliver slettet og sat til Fabriksværdierne.

Håber det hjælper!

• Hvorfor?

Fordi jeg har søgt på google og fandt en masse med samme problem på et forum! Og de fleste har fixet det ved at opdaterer deres BIOS!
    Derfor, mister!

Hvorfor?

Fordi jeg har søgt på google og fandt en masse med samme problem på et forum! Og de fleste har fixet det ved at opdaterer deres BIOS!
    Derfor, mister!

Har du en url? Vil gerne læse lidt om det

• Desværre mate! Men jeg søgte efter "CMOS checksum default error" .. prøvede med "fix" osv bagefter! Tror du ikke på mig eller hvad? Siger ikke det er dét han skal gøre, så er verden reddet! Det har mange bare fixet problemet med, åbenbart!

Desværre mate! Men jeg søgte efter "CMOS checksum default error" .. prøvede med "fix" osv bagefter! Tror du ikke på mig eller hvad? Siger ikke det er dét han skal gøre, så er verden reddet! Det har mange bare fixet problemet med, åbenbart!

Ikke at jeg ikke tror på dig, ser bare problemet tit, så kunne være cool med lidt baggrundsviden så man kunne være til assistance en anden gang :D

• Oh.. :D Helt i orden! Men det var det der jeg søgte efter :D Og synes selv jeg så flest tilfælde hvor det blev løst således :P Men nogen kan jo have endnu mere svært ved det ! dunno!

Hvorfor?

Derfor, mister!

Hvis han ikke har pillet ved noget, eller sat nogen former for nyt hardware i, synes jeg bare at det er "overkill", eller hvad vi skal kalde det, at flashe til en ny bios.

Har du puttet noget nyt hardware i, hvor den så derefter er begyndt at komme med fejlen?

Ja kun bundkortet..

Men det ser ud til at jeg nok også bliver nød til at skifte GFX kort... tror det er futtet af ;(

• Starter den op med alt kørene osv, men der kommer ikke noget på skærmen?

• ja skærmen står bare som om comp'en er i standby tilstand...

og nu da jeg tænker lidt så hvis GFX kortet var brændt af så kunne køleren på det da ikk køre vel ?

Oprindeligt indlæg af Navy
    ja skærmen står bare som om comp'en er i standby tilstand...

og nu da jeg tænker lidt så hvis GFX kortet var brændt af så kunne køleren på det da ikk køre vel ?

Tror lige du skal prøve at teste med nogle andre ram inden du går ud og bruger en masse penge på gfx :D

Hvis du ikke har mulighed for det så prøv med dit gamle bundkort hvis du stadig har det.