Forbindelse krævet til cs server?

  • Hey hva forbindelse ska man ha før man ka køre en cs / cs source server til omkring 16 players UDEN lag??



    Og hvor får man den + hva koster den ?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Har da set man ka køre en server på ca. 18 spillere med en 1.2/1.2mbit forbindelse?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Har da set man ka køre en server på ca. 18 spillere med en 1.2/1.2mbit forbindelse?


    Kan man sikkert godt med CS 1.6, men så vidt jeg ved kræver CS: Source lidt af en monster server

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Hmmm det blir sku lidt dyrt :rolleyes:



    Hvordan vil en 2048/512 linie fra tdc klarer sig?


    Altså hvor mange players????

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    det du nok mest skal satse på ved server er en god upload... hvis du vil have ordenlig ping skal det max være en 3on3 ( 6 spillere ) på en forbindelse som din...


    hehe ok...men jeg har fået den her "finger regl" af en


    128K uplink = 4 players
    256k uplink = 7 players
    320k uplink = 9 players
    512k uplink = 14 players
    768k uplink = 21 players
    1024k uplink = 28 player
    1140k uplink = 32 players (max number)

    Of course your particular line may or may not be stable
    enough to support the number
    I have listed there. Local players on LAN are not included
    in this count.

    A good rule of thumb is 35.6Kbits per player.

    Certain maps and MODs may take more uplink bandwidth too.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • det passer jo så ikke helt 36.6 så bliver forbindelsen serdeles ringe og så gider man ikke og spille... så kommer ping til at ligge og svinge mellem 100-250 stykker... det er ikke spor rart kan jeg lige sige...

  • efter du har tastet:
    net_graph 3
    i din consol i cs-s vil du se hvor meget data da sender og modtager under spillet.
    (net_graph 0 for at fjerne det igen ;) )


    og her vil jeg også sige at 35.6Kbits er for lidt og dette vil give lags.
    jeg vil nok mere sige det dobbelte altså ca.70Kbits pr. gamer.


    måske mere dette her-->


    128K uplink = 2 players
    256k uplink = 4 players
    320k uplink = 6 players
    512k uplink = 8 players
    768k uplink = 10 players
    1024k uplink = 16 player
    1140k uplink = 22 players


  • har den samme linie og den klare fint 13