6800 GT og P4 2.8 - Støjdæmper

• Hejsa

Min computer larmer alt for meget og jeg er blevet tvunget af konen til at gøre noget ved det heh

Er der en db haj som kan give mig et råd om den allerbedste køler til mit grafik kort som larmer mindst muligt, kortet er ikke oc'et.

Hvis du tilfældigvis også kan give mig et råd om støjsvag blæser til CPU P4 2800 ville det være kanon.

Jeg har købt et noice kontrol kabinet med måtter og rimlig støjsvag PSU, så nu skal de sidste elementer udrydes.

Jeg håber at få nogle seriøse svar tilbage.
    Hilsen
    Martin

• Jeg glemte at sige at jeg har kigget på følgende, men vil gerne vide om der findes bedre alternativer og om de dur til noget.....vil gerne have den så støjsvag som jeg kan.

6800 GT 256 - Arctic Cooling NV Silencer 5
    CPU 2.8 - Noiseblocker Cool Scraper SX1

• vf700-cu ser ud som et meget godt bud, jeg havde læst specs på den men ikke set testen....tak for det :)

Har du et lige så godt bud på en cpu køler?

Oprindeligt indlæg af domax
    vf700-cu ser ud som et meget godt bud, jeg havde læst specs på den men ikke set testen....tak for det :)

Har du et lige så godt bud på en cpu køler ?

Ja da :D http://www.studiedata.dk/produ…ane=COLD,COCOCP,COCOCP478

Eller dender hedder 7700 det er en 120 mm blæser der er på.min hvor der er en 90 mm blæser på kører jeg ved mindste hastighed,og siger IMO ik ret meget ;)

Det der larmer i mit system er mine 4 kabinet blæsere :boxed:

• nu er jeg ikke sikker på at der er plads til en 120mm blæser, det skal jeg lige tjekke.

Er der stor støjforskel forskel på 90mm og 120?

• mit system er også bygget på Zalman's kølere til Gpu har jeg en zalman vf700-cu og til min Cpu klarer jeg mig med en Zalman CNPS7000B-CU dejlig kølere og min computer kører som den gjorde med stock :D meget simpel installation af grafikkort køleren som jeg var meget glad for :D i forhold til vægten køler den KANON :D

• Jeg tror jeg bestiller følgende:
    CPU - Zalman CNPS7000B-CU
    GPU - Zalman VGA VF700-CU

Mange tak for hjælpen alle sammen, jeg håber at min pc er meget stille i overmorgen :P

• hov lige et spørgsmål mere.

Kan jeg bare bestille noget kølepasta, eller skal jeg købe en bestemt type, jeg regner ikke med at det følger med.
    Og hvad er det bedste at gøre cpu og gpu ren med før jeg putter kølepasta på?

• jeg ville ikke købe en VGAsilencer NV Silencer 5
    til 6800gt eller 6800u kort

den lukker power delen inde og denne bliver temmelig varm på 6800 kort.

hvor zalmans smider en masse luft ud over kortet.

Oprindeligt indlæg af domax
    hvordan er det medfølgende noget lort?

så dårlig er det heller ikke men as5 er noget bedre.

det giver lidt lavere temparetur

• jeg har bestilt kølerne, så jeg er ikke helt vild med at skulle betale porto for noget kølepasta når det følger med gratis.

Jeg skal ikke oc, men det kan jo være jeg vil gøre det når min maskine bliver for gammel, er det portoen værd at bestille det bedre pasta?

• hvis du ikke vil oc så nøjes med det der følger med.

du kan jo altid skifte det ud senere hvis du skal bestille noget andet.

• Min odre var ikke sendt afsted endnu, så jeg kunne godt ændre den.

As5 var lidt dyr, men tror nu at jeg aligevel bliver fristet til at oc når jeg har fået det installeret :P

Tak for rådet.

• når du montere dine fine nye kølere så skal der bare lige lidt kølepaste på.

midt på kærnen en klat på størrelse med et lille riskorn.