Tilpasse DVD til 4.7 GB

  • Hejsa,
    Jeg har et par DVD'er som originale fylder 5.5-6.5 GB, og hvordan får jeg den tilpasset så den kan være på en 4.7 GB skive? Jeg vil evt. fjerne det ekstramateriale der er...


    Findes der andre programmer end DVD Shrink?

  • Hejsa


    cloneDVD2 det er også godt og meget næmt at bruge

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lunde
    Hejsa,
    Jeg har et par DVD'er som originale fylder 5.5-6.5 GB, og hvordan får jeg den tilpasset så den kan være på en 4.7 GB skive? Jeg vil evt. fjerne det ekstramateriale der er...


    Findes der andre programmer end DVD Shrink?


    Hvad er der galt med DVD shrink ?? det virker da fint, og man kan vælge det fra man ikke vil have med...

  • Jeg har bare ikke kunne finde ud af f.eks. at fjerne alt ekstramateriale, og så bibeholde menuen og filmen...
    Har kun kunne finde ud af at "shrinke" det hele ned, så det kan være på en 4.7 GB DVD...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lunde
    Jeg har bare ikke kunne finde ud af f.eks. at fjerne alt ekstramateriale, og så bibeholde menuen og filmen...
    Har kun kunne finde ud af at "shrinke" det hele ned, så det kan være på en 4.7 GB DVD...


    Du kan fjerne f.eks. de lydspor som du ikke vil have med, det er bare at fjerne krydset i boxen uden for lydsporene...

  • Når du vælger en DVD i shrink DVD er der oftest i venstre siden:


    Menu
    Movie
    Extra Material


    Mår du vælger extra material, kan du vælge i baren (Den hvor du vælger automatical, still picture osv). Vælg still picture, så vil der være et billede "This has been removed be shrink dvd" og alt er væk - dermed bliver den rigtigt film mindre komprimeret og kvaliteten bliver bedre.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|