Nogen der har hørt fra Tismund ?

  • det er i det heletaget ikke ret tit verden bliver ramt af så store jordskævl


    det her var det største i over 40 år mener jeg de sage i radioen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg ville synes det var Super sejt hvis Danmark (Forsvaret) sendte nogen Skibe samt Lynx helikoptere derud, selv om de ikke når frem særligt hurtigt så ville de kunne bidrage med meget, og hvorfor fanden har Pakistan ikke sendt noget ud???


    Nu er Pakistan jo et u-land, så jeg tror de nok i at løse deres egne problemer :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Nu er Pakistan jo et u-land, så jeg tror de nok i at løse deres egne problemer :]


    U-land eller ej, når du ser deres militær bugdet så kommer grunden frem til hvorfor det er et U-land...


    FJERNET TIL JEG FINDER`KILDEN


    Det er ikke for at blære mig jeg skriver dette, men mere for at fortælle at de har mili power nok til at sende noget ud til at hjælpe de fem ramte lande :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    U-land eller ej, når du ser deres militær bugdet så kommer grunden frem til hvorfor det er et U-land...


    7xx milliader dollars var budgettet på i år.


    Det er ikke for at blære mig jeg skriver dette, men mere for at fortælle at de har mili power nok til at sende noget ud til at hjælpe de fem ramte lande :D


    :boxed: .... Hvorfor tvivler jeg på at det du skiver er rigtigt ? ;)


    ... Hvis de overhovedet bruger "mange" penge på deres millitær, så er de da mildest talt hjerneblæst for det er jo ikke just et rigt land ... :boxed: ... Men på den anden side, så skal de jo vel have soldater osv til deres at deres primitive opførsel kan få frit spil... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    :boxed: .... Hvorfor tvivler jeg på at det du skiver er rigtigt ? ;)


    ... Hvis de overhovedet bruger "mange" penge på deres millitær, så er de da mildest talt hjerneblæst for det er jo ikke just et rigt land ... :boxed: ... Men på den anden side, så skal de jo vel have soldater osv til deres at deres primitive opførsel kan få frit spil... :boxed:



    WHAT THE F***


    hvad er det du siger grille?


    Pakistansk militær opfører sig da aldeles ikke primitivt, et så højt militær bugdet er nødvendigt, eller rettere var nødvendigt.


    Indien og Pakistan har ikke just været glade for hinanden, og Indien har altså et giga militær, et eller ander med verdens største flyvevåben...


    så Pakistan har hele tiden sørget for at holde military supplies oppe.


    Nu har jeg så ikke fulgt med i Pakistansk politik på det seneste.


    Men Pakistan er altså et ufatteligt rigt land, de bruger bare deres budget på en anderledes måde, måske tåbelig, måske nødvendig, men der sker PT. mange positive udviklings ting i Pakistan så klap lige hesten folkens ;)


  • 700 mia er over dobbelt så meget som hele landets BNP - så det tror jeg næppe! :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    U-land eller ej, når du ser deres militær bugdet så kommer grunden frem til hvorfor det er et U-land...


    7xx milliader dollars var budgettet på i år. eller et lign tal i den størrelses skala !


    Det er ikke for at blære mig jeg skriver dette, men mere for at fortælle at de har mili power nok til at sende noget ud til at hjælpe de fem ramte lande :D


    Kilde, tak ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    700 mia er over dobbelt så meget som hele landets BNP - så det tror jeg næppe! :))



    jeg er pretty sure jeg har læst 7xx billion dollars (billion=milliarder) et sted på nettet, ikke for dette år skal jeg lige hilse og sige.



    BURGER: søger ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    jeg er pretty sure jeg har læst 7xx billion dollars (billion=milliarder) et sted på nettet, ikke for dette år skal jeg lige hilse og sige.


    Det er muligt du har læst det på nettet, det passer bare ikke :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    BURGER: søger ;)


    Lær at have dine kilder klar INDEN du udtaler dig om ting som dette .. Du virker hamrende useriøs ellers ..


    Du kan læse lidt om Pakistan her!


    Ifølge Bashy Quraishy, bruger Pakistan 1/3 af deres nationale budget på våben og militær ..


    Quote


    Indien og Pakistan har allerede været i krig over Kashmir tre gange, og resultatet har været katastrofalt for begge landes økonomi, velfærd og sociale planlægning. Tusindvis af mennesker, både civile og soldater er blevet dræbt. Begge lande bruger næsten en trediedel af deres nationale budget på våben og militær, og nu er begge lande atommagter med nok missiler til at udslette hinanden. Dette er fuldstændig unødvendigt og efterlader meget få penge til social og økonomisk udvikling. Befolkningen i begge lande er trætte af dette våbenkapløb, og vil helst have sat et stop for dette vanvid. Kashmir er blevet et spørgsmål om prestige for de politiske ledere og det militære hieraki.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk


    det var i hvertfald et giga beløb, søger efter kilder


    Ja, et "giga" beløb i forhold til deres eget budget måske...!


  • Tja, der er jo en grund til at det er et U-land ... UnderUdviklet land ... UdviklingsLand ... Kald det hvad man vil.


    At Indien heller ikke er for kloge gør det jo så ikke bedre...


    Det er nu Kina der har verdens største luftvåben, men er da tæt på Indien ...


    btw... I 2003 brugte de lidt under 3 milliarder på deres millitær ... Et lille stykke fra de 7xx milliarder du skrev ...


    Deres GDP pr indbygger ligger på et godt stykke under 10% i forhold til Danmark .... Så bare kald dem lige ufattelig rig igen ... ;) ....


    Underligt du kommer med de udtagelser om landet for du har jo været der ... Men det må så nærmere være dine gener der taler ... ;)


  • jeg synes at have set et så giga beløb, det kan da ikke passe at det er faldet til 3 milliarder...


    (FLOVER MIG :O )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    venter på et svar fra nogen, men, jeg BLIVER bare nødt til at fortælle at jeg har rødder helt tilbage fra Kashmir af 8)


    Og? Det gør dig jo ikke til et bedre menneske, og forhindrer dig ikke i at udtale dig om en masse du tydeligt ikke ved spor om .. Venter stadig på den kilde, men du kan vel ikke finde den ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    venter på et svar fra nogen, men, jeg BLIVER bare nødt til at fortælle at jeg har rødder helt tilbage fra Kashmir af 8)


    ok? jeg har rødder helt tilbage fra adam og eva :roller: find nu den kilde eller tror vi ik på dig ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Og? Det gør dig jo ikke til et bedre menneske, og forhindrer dig ikke i at udtale dig om en masse du tydeligt ikke ved spor om .. Venter stadig på den kilde, men du kan vel ikke finde den ..


    hvorfor er du pludselig muggen???


    jeg skriver bare at jeg har rødder fra Kashmir, jeg siger da ikke at jeg er bedre...