Photoshop hjælp (vedr. tekst)

• Jeg bruger aldrig photoshop, hvilket også er derfor jeg sidder med et meget newbie problem jeg simpelthen ikke kan løse! Håber I kan hjælpe:

Jeg har lavet et baggrundsbillede 650x150 som skal bruges til min signatur. Nu vil jeg have tekst ovenpå, men når jeg vælger "T" som tekst, og efterfølgende laver et tekstområde kommer problemet = Jeg kan ikke skrive i min tekstbox - og ja, jeg har valgt det rigtigt layer - hvad sker der? Jeg har prøvet på 2 forskellige computere med henholdsvis Photoshop 7.0 og 8.0 CS.

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• når du nu siger din tekstbox hvad mener du så?
    det lyder som om du har levet af paint de sidste mange år :D der er ingen tekstbox i photoshop men altså bare en blikkende ting ligesom at skrive i et normalt dokument...
    altså når du vil skrive trykker du på "T" og vælger derefter at pladsere hvor det skal være og skriver derefter trykker du på den lille funktion " markør ting :D " og så er du færdig og kan flytte det layer du så har??
    er det ikke det der er spørgsmålet?

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    når du nu siger din tekstbox hvad mener du så?
    det lyder som om du har levet af paint de sidste mange år :D der er ingen tekstbox i photoshop men altså bare en blikkende ting ligesom at skrive i et normalt dokument...
    altså når du vil skrive trykker du på "T" og vælger derefter at pladsere hvor det skal være og skriver derefter trykker du på den lille funktion " markør ting :D " og så er du færdig og kan flytte det layer du så har??

Jo der er så. Den kan laves ved at klikke og dragge med tekst-tool således at man laver en box, præcis som når man laver en selection med marquee tool. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    når du nu siger din tekstbox hvad mener du så?

Hehe, der var da vist en der blev lidt for smart at høre på :D

Nå, men I andre 2 lader til at forstå hvad jeg mener :P
    Når jeg vælger tekstboxén og markere det jeg skal bruge, kan jeg ikke få lov at skrive i det. Nej, det er ikke fordi jeg skriver sort på sort, men det kunne det self. godt have været. Er der ikke én der kan hjælpe mig her? Det kan sq da ikke passe at jeg/I ikke kan finde ud af det? Håber I kan...

• ja den var sgu ikke helt for god den der hehe :D har godt nok aldrig brugt den og det eneste jeg har brugt photoshop til er at lave mine små sigs :D så den skulle jeg jo nok have den der med at være for smart :D

• Så er problemet løst - det var fordi jeg brugte et udklip at et MEGET stort billede, derfor var str. 12 som jeg skrev med, så småt at man ikke kunne se det uden at zoome - dog passer det fint med str. 500 :D

• Jeg skal have lavet den en tand lavere, men hvordan er det man laver runde kanter? Jeg kan ikke finde funktionen?

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Jeg skal have lavet den en tand lavere, men hvordan er det man laver runde kanter? Jeg kan ikke finde funktionen?

Select -> feather

er en mulighed