9800pro dødt (HJLÆP)

• Hej, jeg har lige monteret en VGA Silencer på min brors ATI 9800Pro - Installationen gik utrolig nemt og synes alt skulle være i orden. Nu er problemet, at der er lodrette streger af forskellig farve på skærmen, lige fra den starter. Shit! Hvad gør jeg, hvad kan der være sket? Er der en chance for RAM?

Jeg har sat den originale køler på igen, men problemet er der desværre stadig :(

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• det er helt sikkert ram....men er du heldig er det kølepasta eller ramkøler der ikke sidder ordentligt...eller du ahr haft fedtede fingre på dem :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Hej, jeg har lige monteret en VGA Silencer på min brors ATI 9800Pro - Installationen gik utrolig nemt og synes alt skulle være i orden. Nu er problemet, at der er lodrette streger af forskellig farve på skærmen, lige fra den starter. Shit! Hvad gør jeg, hvad kan der være sket? Er der en chance for RAM?

Jeg har sat den originale køler på igen, men problemet er der desværre stadig :(

Lyder som om du skylder din bror et nyt kort..
    Det kan vel sagtens RMA'es hvis du smider den gamle køler på, og skriver at den "pludselig" er begyndt på det..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Kortet har kørt std. hastighed i hans system, og monterede køleren for at formindske støj. Rammene har der ikke været profiler på, men at jeg har sat fingerne på rammene tror jeg nu ikke kan have gjort noget. Tror heller ikke jeg har...

Ja det burde kunne lade sig gøre til RMA, men problemet er jo at de kan se at jeg har haft køleren af, hvis de afmontere den originale køler - og det gør de vel?

Ja, jeg regner med at skrive noget med. "Har ikke forstand på computer, men pludselig er der begyndt at komme streger på skærmbilledet efter at have spillet i ca 2 timer - derfor går jeg ud fra at det er grafikkortet der er noget galt med. Jeg har haft kortet i en anden maskine, har forekom samme problem"

Nogen der har erfaring med sådanne RAM, og kan det lade sig gøre? Fjerner de køleren?

• Tak for hjælpen drenge, fik snakket med en del andre over messenger - Devil og Mr. Tweak mener også at der er en god chance for at få det byttet hos RMA - Nu kommer problemet* snart hjem.

*Min bror - som nok ikke bliver glad! :boxing:

• Ja, det ville jeg gerne, men jeg er kun hjemme hos de gamle på ferie - dog sender jeg ham et nårjeg kommer tilbage - håber ikke RAM kommer til at tage lang tid! Hvis den ikke går til RMA må jeg ud og købe et nyt til ham.

• Så kom han hjem - det var slet ikke så slem :D