2x120mm blæser sammen??

  • Hvis Man montere 2x120mm blæser over på hinanden giver det så mere????? Eller er der ingen forskel mellem der sidder 1 eller to????


    Jeg har en 120mm blæser til at sidde og føre luften ud bag i mit kabinet..... Der er kun plads til en enkelt blæser, men så kom jeg til at tænke på om man kunne montere en oven i den anden???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit
    Hvis Man montere 2x120mm blæser over på hinanden giver det så mere????? Eller er der ingen forskel mellem der sidder 1 eller to????


    Jeg har en 120mm blæser til at sidde og føre luften ud bag i mit kabinet..... Der er kun plads til en enkelt blæser, men så kom jeg til at tænke på om man kunne montere en oven i den anden???


    Det ville give mere, hvis du bare placerede en blæser, som var kraftigere.. ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit
    Hvis Man montere 2x120mm blæser over på hinanden giver det så mere????? Eller er der ingen forskel mellem der sidder 1 eller to????


    Jeg har en 120mm blæser til at sidde og føre luften ud bag i mit kabinet..... Der er kun plads til en enkelt blæser, men så kom jeg til at tænke på om man kunne montere en oven i den anden???


    Nej, blæser 1 ville kun kunne smide x cmf igennem huset vingerne sidder i, så med mindre at blæser 2 har større vinger eller er kraftigere (og dermed suge luften igennem imellem vinger og hus på blæser 1) ville det give det samme som med een blæser.. ja det vil da sige at det ville give mere støj ;)

  • Det giver dig ihvertfald 2-4 grader med en 120 mm radiator.


    Hvorfor er lidt speculation. men jeg tror det er fordi de trækker hinanden lidt højere op i RPM. men med vand GØR det en forskel.

  • Hvis det er [URL=http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=FASU100&Fane=COLD,COFA,COFA120]denne[/URL] , du sætter ovenpå, så måske :)), men som der blev sagt tidligere så ville én kraftigere blæser være bedre, så få du bare fingre i den sunon og sæt den alene ;)

  • syg blæser.......


    Sunons Power Motor serie er blandt verdens kraftigste 12V-blæsere; 63dBA og hele 195CFM!!


    den letter sqda når du tænder.....larmer vidst mindre at lade kølerblæseren fra en lastbil stå ved siden og sat til en 380V motor :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    syg blæser.......


    Sunons Power Motor serie er blandt verdens kraftigste 12V-blæsere; 63dBA og hele 195CFM!!


    den letter sqda når du tænder.....larmer vidst mindre at lade kølerblæseren fra en lastbil stå ved siden og sat til en 380V motor :D


    Nok en grundt til at der står den skal være skruet på plads inden man tænder ;)

  • weee, såen en har jeg :D


    selv ved 5-7volt larmer den MAX meget... den dur ikke til brugere der sætter pris på stilhed, så den ligger i en kasse :D


    Jeg har selv en 120mm blæser på hver side af min radiator... ved ik om det er bedre såen, men det ser da lidt overkill'ish ud :D