temp. på harddisk

• Hej

Jeg har fået en ny harddisk sat i computeren.
    En Seagate 7200.7 200GB men den er mega varm.
    BAre ved alm. windows brug kan jeg ikke sætte fingerne på den. (Seagate skriver max. 60grader og ja det er også varmt!!) men synes bare det er mega meget!

har også en anden seagate 7200.7 på 160GB som kører spil, video ect. den bliver slet ikke varm!!!

Kan der være noget galt med den nye??

Henrik

• Jeg har 2 stk. 120 GB Seagate Sata på her.
    Jeg har vandkøling på og undlod, at sætte min harddisk-vandkøler på. Det bliver jeg nødt til at ændre, da temp. på hardisken bliver over 60 grader, hvis jeg sætter siden på kabinettet.
    Jeg har temp. overvågning på det hele og en alarm går i gang, hvis temp. på harddiskene overstiger 60 grader.
    Efter sigende, holder harddiske længere, hvis de ikke bliver for varme, så jeg har i hvert fald tænkt, mig, at sætte min harddiskkøler på, lige så snart jeg får tid til det.

BTW 60 grader føles ikke behageligt at røre ved.

• Har du ingen køling på dine diske? Du har vidst ikke dine data kært..

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

Oprindeligt indlæg af spazoid
    Har du ingen køling på dine diske? Du har vidst ikke dine data kært..

He he... Jo, mine data har jeg, men ikke lige de 2 Seagates der. Det er de ringeste harddiske jeg nogensinde har haft. Selv i idle støjer de ubehageligt meget. De har ødelagt hele mit koncept med en lydløs vandkølet computer, da de 2 er det eneste som støjer nu. Skrammel IMO.

• Der kan jeg nok ikke være mere uenig med dig...

Har haft et par seagtes nu, og de bliver ikke mere end 30 grader med udluftning og 40 uden, desuden er de fuldstændigt lydløse når de står idle, og kan kun svagt høres når man skriver på dem,,, skal dog lige siges at de er monteret i en HD vibe fixer 2, men uden den er de også MEGET lydsvage,,,

Tror altså du skal prøve noget RMA el. lign. på den der 200gb, for det du skriver lyder lige voldsomt nok...

Oprindeligt indlæg af The Hans

He he... Jo, mine data har jeg, men ikke lige de 2 Seagates der. Det er de ringeste harddiske jeg nogensinde har haft. Selv i idle støjer de ubehageligt meget. De har ødelagt hele mit koncept med en lydløs vandkølet computer, da de 2 er det eneste som støjer nu. Skrammel IMO.

Det var nu også herthg jeg mente :D

Men til dig vil jeg sige at hvis du er utilfreds med dine diske så er det bare med at få dem så varme som muligt .. så ka du være heldig at de brænder af, og så ka du få et par nye... ville da ikke være dårligt, vel?

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285

• Snakker vi kun en Seagate's S-ata 72007. diske?

Fordi jeg har altså ingen problemer med min Seagate.... Den er 30 grader og kan lige komme op på 33 grader når den loader meget..... Jeg kan i al fald ikke genkende problemet og vil konkludere Seagates HDD's som nogen af de mest lydløse.....
    Men man kan jo være uheldig... jeg vil sige at de diske burde sendes til RMA...

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

Oprindeligt indlæg af TwinX
    Snakker vi kun en Seagate's S-ata 72007. diske?

Fordi jeg har altså ingen problemer med min Seagate.... Den er 30 grader og kan lige komme op på 33 grader når den loader meget..... Jeg kan i al fald ikke genkende problemet og vil konkludere Seagates HDD's som nogen af de mest lydløse.....
    Men man kan jo være uheldig... jeg vil sige at de diske burde sendes til RMA...

Jeg har 4 SATA diske fra Seagate.. De bliver MEGET varme uden aktiv køling.. og man kan også sagtens høre dem.. De kører RAID-5, måske det er derfor de larmer da armene bevæger sig mere end ved en single disk konfiguration.. Men varme bliver de i hvert fald..

Asus P5B Deluxe/WIFI
    GeForce GTS 285