- Vandkølings dele - Ser dette fint ud ?

  • - Så skal jeg have fixet et vandkølings system sammen til min PC. Det der vil blive kølet er min CPU + GFX, mit chipset vil blive kølet et Passiv Zalman mest grundet penge mangel. - Her er hvad jeg har set på.


    - CPU : J20 Hoved ( 12mm Alm. slangestudse )
    - GFX : J20 Hoved ( 12mm Alm. slangestudse )
    - Pumpe : Hydor L20
    - Reservoir : Ved ikke ( Måske 5.25" Drev plads )
    - Slanger : Ikke bestemt, men ID 12mm
    - Kølepasta : AS5
    - Radiator : Black ICE-Pro II
    - 2 * 120mm blæsere

    - Delene er ikke bestemt så vil lige høre. Har ikke alt for mange penge, men vil selfølgelig stadig have noget af rimeligt kvalitet. Hydor pumpen blev valgt frem for fx. Eheim 1048 grundet at den koster det halve, men larmer den meget eller er Eheim virkelig det dobbelte værd ?(
    - Radiator har jeg store tvivl med. Syntes at fx. 700 - 800 kr. er meget for en dual 120mm radiator som jeg gerne vil have. ICE-PRO II er godt nok noget tyndere end den alm. men koster så også kun 450 kr. + studse. Vil lige kigge lidt videre på det, men vil da gerne høre lidt bud på det. Husk dog at prisen gerne må holder rimeligt nede, dog uden at det hele ender med at blive af billig T-Hansen plastik ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • ser da nu sådan set fint nok ud :)


    Clearflex vil nok være den slange du skal få efter 12/19mm, og den er ond hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    ser da nu sådan set fint nok ud


    Clearflex vil nok være den slange du skal få efter 12/19mm, og den er ond hehe


    Okay. Der står Clearflex er 12.7 ID * 19 YD .... Har undret mig over hvorfor den næsten skal være 13mm ID og ikke 12mm som de fleste andre og som de alm studse.


    Quote

    Jeg sys det ser fint ud. Har selv en Hydor L30, og den siger ikke en lyd, min L20 kunne jeg faktisk høre.
    Vil også mene at radiatoren er et godt køb, det er meget begrænset hvad en større/bedre radiator vil give, når dit system ikke afgiver flere watt.


    - Okay, troede ikke at L20 larmede mere end L30. Dog koster L30 100kr. mere end L20, men vil da lige se om der kommer andre erfaringer med dem.
    - Regner også med at radiatoren er god nok. Har dog godt kigget lidt på ThermoChill HE120.2b ( 700 kr. ) og Black ICE-Xtreme II til samme pris, men tænker mere på om de virkelig er de 250 kr. extra værd, selvom jeg regner med at bruge den også i senere systemer hvis jeg engang opgradere til fx. AMD64.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Jeg har 3m Cleaxflex liggende - Fejlkøb, skulle bruge 10mm.. Slangen er self i 1 stykker, totalt ubrugt og med kvitt.. :).. Kunne det have interesse?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Okay. Der står Clearflex er 12.7 ID * 19 YD .... Har undret mig over hvorfor den næsten skal være 13mm ID og ikke 12mm som de fleste andre og som de alm studse.


    Jeg håber ikke du får samme problem, som jeg har haft. Der var ikke plads til en tyk slange og 2 spændebånd på CPU kølehovedet, i hvert fald ikke, hvis spændebåndene sad ud for hinanden og ikke forskudt.


    Jeg har erfaret, at det er ret uheldigt at bruge ½" slange til 12 mm studser, så jeg foreslår 12 mm slange, da spændebånd ellers ville komme til at skulle spænde slangerne tætte, hvilket ikke er ideelt.
    Jeg har haft et par utætheder på den bekostning her, så jeg har skiftet slangerne ud til 12 mm og kasseret ½" slangerne.


    Jeg bruger for øvrigt et socket A J2O kølehovede til min A64 3200. ;)

  • Quote

    Jeg håber ikke du får samme problem, som jeg har haft. Der var ikke plads til en tyk slange og 2 spændebånd på CPU kølehovedet, i hvert fald ikke, hvis spændebåndene sad ud for hinanden og ikke forskudt.


    Jeg har erfaret, at det er ret uheldigt at bruge ½" slange til 12 mm studser, så jeg foreslår 12 mm slange, da spændebånd ellers ville komme til at skulle spænde slangerne tætte, hvilket ikke er ideelt.
    Jeg har haft et par utætheder på den bekostning her, så jeg har skiftet slangerne ud til 12 mm og kasseret ½" slangerne.


    - Okay, meget rart at vide for havde ikke lige tænkt over det problem. Hvilken 12mm ID slange bruger du så nu med dit J20 Hoved ?(


    Quote

    Jeg bruger for øvrigt et socket A J2O kølehovede til min A64 3200.


    - Okay, har du boret nye huller, eller ny top pladde ?( Ville være meget rart at kunne bruge det hoved igen senere hvis jeg fx. skifter til AMD64 ....


    Quote

    Jeg har 3m Cleaxflex liggende - Fejlkøb, skulle bruge 10mm.. Slangen er self i 1 stykker, totalt ubrugt og med kvitt.. .. Kunne det have interesse?


    - Ved ikke helt. Skal først lige have fundet ud af det som The Hans snakker om, eller om jeg bestiller nogle billigere slanger.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    - Okay, meget rart at vide for havde ikke lige tænkt over det problem. Hvilken 12mm ID slange bruger du så nu med dit J20 Hoved ?(


    Jeg bruger bare en ganske almindelig 12 mm klar pvc slange.


    Quote


    - Okay, har du boret nye huller, eller ny top pladde ? Ville være meget rart at kunne bruge det hoved igen senere hvis jeg fx. skifter til AMD64 ....


    Jeg har lavet et par plader og sat på, som du kan se. Det fungerer ganske udmærket. ;)
    Læg mærke til hvor tæt slanger og spændebånd sidder med en ½" slange her.

  • Quote

    Jeg bruger bare en ganske almindelig 12 mm klar pvc slange.


    - Okay, også det jeg havde regnet med at bruge til at starte med.


    Quote

    Jeg har lavet et par plader og sat på, som du kan se. Det fungerer ganske udmærket.
    Læg mærke til hvor tæt slanger og spændebånd sidder med en ½" slange her.


    - Okay, kan godt se at de sidder meget tæt der de slanger. Det med at montere hoved på en anden Socket må jeg se på når den tid kommer - Nu ved jeg da en metode at klare det på ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Strips er osse vældige gode.... ;)

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • - Lidt update med priser :


    CPU : J20 Hoved 12mm Studs : 300 kr ..... ( Hos Johhny )
    GFX : J20 Hoved 12mm studs : 250 kr ...... ( Hos Johnny )
    Pumpe : Hydor L20 : 199 Kr ..................... ( Hos Vcore )
    Reservoir : Bay-Res 5,25" : 299 kr, ............. ( Hos Vcore )
    Slanger : 3m PVC 12mm ID : 75 kr. .......... ( Hos Vcore )
    Kølepasta : AS5 : 59 kr. ........................... ( Hos Vcore )
    Radiator : Black ICE-Pro II : 449 kr. ......... ( Hos Pc-Modd )
    2 * 1/4" 12mm Messingstuds : 50 kr........ ( Hos Vcore )
    Super Cool (Mod Korresion) : 59 kr. ......... ( Hos Vcore )
    Water additive Blue UV : 45 kr. ............... ( Hos Pc-Modd )
    3 * TT ThunderBlade 120mm : 267 kr. ...... ( Hos SHG.dk )
    2 * TT ThunderBlade 92mm : 158 kr........ ( Hos SHG.dk )
    Zalman Passiv Chipset køler : 49 kr. ........ ( Hos Vcore )
    8 * Spændebånd : 80 kr. .......... .. .......... ( Hos Vcore )

    Pris : ~ 2400 kr 8o


    - De 2 Messinge studse er til den Radiator. De 2 120mm vil blive brugt til radiator. De sidste 120mm og de 2 * 92mm vil blive brugt til Kabinet køling og skifter så min "larmende" Chipset køler ud med den passive Zalman...
    - Syntes godt nok at det pludselig er kommet en smule over mit budget... Tror da hvis hellere jeg må kigge det igennem en gang..


    http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=442
    Pris : 2350 kr...


    Sku næsten lige før jeg overvejer sådan et system når jeg ser på prisen, selvom der selføllig medfølger noget mere til mit eget system...

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 3 gange, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    -klip-
    Sku næsten lige før jeg overvejer sådan et system når jeg ser på prisen, selvom der selføllig medfølger noget mere til mit eget system...


    He he. Man kan hurtigt blive overrasket.
    Såvidt jeg husker, har jeg omkring 20-25 stk. spændebånd på mit system. 8 kr. pr stk.
    Det tæller jo også opad. Det er åbenbart ikke uden grund, at ordsproget mange "bække små..." opstod

  • Quote

    He he. Man kan hurtigt blive overrasket.


    Ja, fik godt nok lidt af et shock da jeg lagde de forskelliige indkøbs kurve sammen. Men syntes nu heller ikke der er de store steder at spare på. Kunne selfølgelig bare Reservoir og så bare bruge en T - stykke til fjerning af luftbobler, syntes næsten også det vil være dumt når jeg er så højt oppe i pris. Så indtil videre kan jeg ikke rigtig se de store ændringer som vil enten forbedre mit system eller evt. gøre det billigere, men hvis i har forslag så sig endelig til.


    Quote

    Såvidt jeg husker, har jeg omkring 20-25 stk. spændebånd på mit system. 8 kr. pr stk.
    Det tæller jo også opad. Det er åbenbart ikke uden grund, at ordsproget mange "bække små..." opstod


    - Damm, det var godt nok mange strips. Men du har vel også vandkøling af chiipset, PSU og HDD i forhold til mig... Det må jeg få lavet på et senere tidspunkt, når der er penge til det.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Jeg har købt de 3 Waterchill hoveder, som består af Antarctica, chipset, og GFX v3 med L fittings..


    Det er sadt sammen med mit hjemmelavede resevoir med nedsænket pumpe, og en BIP II vandkøler, med 2 x 120mm TT Thunderblade blæsere @ 5v..


    Billleder af systemet:
    http://upit.dk/u/kabnet1.jpg
    http://upit.dk/u/kabnet2.jpg
    De bagerste blæsere kører ikke, da der ikke er brug for dem.. så længe mine kabinet sider i Alu ikke er færdige, så står den jo 100% udluftet!


    MBM5 måling(Passer nok ikke):
    http://upit.dk/u/wtfload.jpg - Edit, spørg mig ikke hvorfor der står 26 i Dashboard, og 27 nede i process linien

  • # Muffe : Okay, ser skam også glimrende ud. Har nu bestilt de fleste ting så holder mig nu til det J20 køling....


    CPU : J20 Hoved 12mm Studs : 300 kr ..... ( Hos Johhny ) - Bestilt
    GFX : J20 Hoved 12mm studs : 250 kr ...... ( Hos Johnny ) - Bestilt
    Pumpe : Hydor L20 : 199 Kr ..................... ( Hos Vcore ) - Bestilt
    Reservoir : Bay-Res 5,25" : 299 kr, ............. ( Hos Vcore ) - Venter
    Slanger : 3m PVC 12mm ID : 75 kr. .......... ( Hos Vcore ) - Bestilt
    Kølepasta : AS5 : 59 kr. ........................... ( Hos Vcore ) - Bestilt
    Radiator : Black ICE-Pro II : 449 kr. ......... ( Hos Pc-Modd ) - Bestilt
    2 * 1/4" 12mm Messingstuds : 50 kr........ ( Hos Vcore ) - Bestilt
    Super Cool (Mod Korresion) : 59 kr. ......... ( Hos Vcore ) - Bestilt
    Water additive Blue UV : 45 kr. ............... ( Hos Pc-Modd ) - Bestilt
    3 * TT ThunderBlade 120mm : 267 kr. ...... ( Hos SHG.dk ) - Venter
    2 * TT ThunderBlade 92mm : 158 kr........ ( Hos SHG.dk ) - Venter
    Zalman Passiv Chipset køler : 49 kr. ........ ( Hos Vcore ) - Bestilt
    10 * Spændebånd : 100 kr. .......... .. .......... ( Hos Vcore ) - Bestilt


    - Så nu vil jeg igang med at se hvordan det hele skal sættes sammen i mit Vapochill kabi....


    - Overjer også at smide disse på mine GFX ram, eftersom de pokker DDR2 ram næsten brænder. Så hvis nogle har erfaring med dem evt. hvor meget mere OC de fik hører jeg gerne det. Evt. bare alu -
    http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=188

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    He he. Man kan hurtigt blive overrasket.
    Såvidt jeg husker, har jeg omkring 20-25 stk. spændebånd på mit system. 8 kr. pr stk.
    Det tæller jo også opad. Det er åbenbart ikke uden grund, at ordsproget mange "bække små..." opstod


    Man kunne jo lige så godt bruge push-in fittings så..... ;) - de er rimeligt billige i tyskland... ;)