Problem med internet

• Hey... Jeg har lige formateret mit c-drev og skal til at opsætte mit StofaNet igen, men det vil ikke. Jeg ved at jeg skal have tildelt ip osv. dynamisk det er den også sat til men kan ikke komme på. Hver gang jegrpøver at åbne log-on (212.10.10.20) får jeg det her:

http://www.upit.dk/u/Internet....jpg

Nogen der har stofanet som kan hjælpe mig...

- Mr. Tias

• Er du sikker på at du skal tildele den en ip? Sidst jeg formaterede for en kammi, så røg den bare direkte på uden nogen konfiguration da jeg gik ind på den log-on side der. Men der brugte vi ikke en ip, men bare adr.

Oprindeligt indlæg af Tismund
    Er du sikker på at du skal tildele den en ip? Sidst jeg formaterede for en kammi, så røg den bare direkte på uden nogen konfiguration da jeg gik ind på den log-on side der. Men der brugte vi ikke en ip, men bare adr.

Det jeg mener er at jeg ikke selv skal tildele, men lade den få tildelt ip'en dynamisk...

Oprindeligt indlæg af Recon99
    Kan du ikke bare skrive adressen som den er (altså http://signon.stofanet.dk/)?

Ellers så prøv at bruge de forskellige Stofanet login programmer der flyder rundt på nettet.

Skal ikke bruge de programmer det ved jeg, og hvis jeg skriver signon.stofanet.dk giver det samme facit.

- Mr. Tias

Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Har du installeret NwLink Bios protokollen? Jeg ved ikke om det virker, men min kunne logge på Stofanet sidst jeg brugte det, og der havde jeg installeret den protokol - alt andet var med samme instillinger som dig.

Nej det har jeg ikke... Hvor kan jeg evt. finde den ? Det kan jo være det. Hvis du i IE trykker "Funktioner" -> "Internet Oplysninger" -> "Fanen: Forbindelser": Står der så noget ved dig i feltet Opkalds- og virtu...." ?

Oprindeligt indlæg af MrTias

Nej det har jeg ikke... Hvor kan jeg evt. finde den ? Det kan jo være det. Hvis du i IE trykker "Funktioner" -> "Internet Oplysninger" -> "Fanen: Forbindelser": Står der så noget ved dig i feltet Opkalds- og virtu...." ?

Du finder det under Egenskaber for din netværksforbindelse. Her trykker du så "Installer" og får derefter et par muligheder for ting du kan installere. Bare installere det der NwLink ;)

Oprindeligt indlæg af Recon_99

Du finder det under Egenskaber for din netværksforbindelse. Her trykker du så "Installer" og får derefter et par muligheder for ting du kan installere. Bare installere det der NwLink ;)

Når jeg gør det får jeg bare det sted op hvor jeg kan installere: Protokol, Klient og et 3. program.

• Prøv lige at tjek i enhedshåndtering om dit ethernet-kort har driver og ikke viser fejl. For jeg sys jeg har set den der "1394-forbindelse" flere steder, hvor den ikke har haft nogen egentlig funktion.

Ja og så vælger du naturligvis protokol, og derefter får du mulighed får at installere NwLink.

Tjah... Kunne kun vælge "Driver til netværksovervågning derinde"

Prøv lige at tjek i enhedshåndtering om dit ethernet-kort har driver og ikke viser fejl. For jeg sys jeg har set den der "1394-forbindelse" flere steder, hvor den ikke har haft nogen egentlig funktion.

Den har driver og viser at den fungerer korrekt

Oprindeligt indlæg af MrTias

Den har driver og viser at den fungerer korrekt

Uhm oki, så prøv lige at lave en ny LAN forbinde inde i netværksforbindelser, og så deaktiver den 1394 forbindelse så den ikke laver pølle i noget. Blinker netkortet omme bagved?

Uhm oki, så prøv lige at lave en ny LAN forbinde inde i netværksforbindelser, og så deaktiver den 1394 forbindelse så den ikke laver pølle i noget. Blinker netkortet omme bagved?

Hvordan er det man gør det ? :D Heh... Har glemt :)
    Netkortet er intergreret i bundkortet sååe, kan ikke se om det blinker :)

• Kører du LAN over firewire? :boxed:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP