Erfaring med overclocking

• Vil godt have clocket mit 9800 pro atlantis op, er der nogle der har erfaringer med dette?

har fået fat i atitool, men har ikke lige fundet ud af at bruge det :-(

Vil også godt have clcoket selve compen op... det drejer sig om en amd athlon xp 2400+ med 512 ddr ram.... jeg kører med xp final... og indtil videre kan jeg ikke få den til at clock op... var nemmere da jeg køre med 98

nogle der kan hjælpe? i kan sende en sms til mig.... 23636753

• Well, du har fat i det rigtige program til at clocke dit grafikkort med..
    Der skal du bare trykke "find max core".. Når den er færdig gør du det samme med rammene... - Siger "save clock" (eller deromkring) og så har du clocket dit grafikkort. ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Kenneth GSi
    fortæller den selv når den er færdig, gider ikke sidde og holde øje med den hele tiden :-)

Ja, mere eller mindre.. På et tidspunkt vel der komme fejl på skærmen (artifacts), så ved du at du har clocket for meget! :))

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Det er ikke overclock...

Du starter med at pille blæseren af, og finde ud af, om der er kølepasta nok, og om kontakten er god.
    I ATI-tool kan du også indstille blæseren til at kører max. Gør det. Eller du skal overveje at anskaffe bedre køling. Måske skal der køleprofiler på Ram. Måske er ventilationen i din PC for dårlig, der skal måske isættes extra blæser/e...
    OGSÅ skal du bruge ATI-tool for at se om dine anstrengelser har båret frugt.

Vil du videre, må du overveje om din PSU giver den rette spænding og i tilstrækkelig mængde, den skal måske moddes.

Der er også mulighed for at modde bundkort, tweake/skifte Bios osv.

• jeg vil så sige du får ikke rigtig nogen effekt ud af at clocke dit gfx med den cpu....den kan simpelthen ikke udnytte gfx kræfterne i forvejen....større cpu giver dig bedre overall performance.....

ang det tom foreslår, så ved jeg sq ikek om det er relevant, hvis du ikke kan finde ud af at bruge atitool :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.