OC Athlon 2500+ Hjælp!

• Jeg vil gerne overclocke mit system. men jeg er ny på OC området
    så jeg ku godt bruge lidt hjælp... mit system er:

CPU: AMD Athlon XP barton 2500+ med Box køler
    Bundkort: ASrock k7s8x
    Ram: 1 stk 256Mb ddr 333 (2700) kingston
    1 stk 512Mb ddr 333 (2700) samsung
    PSU: 400W http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82954
    GFX: Ati radeon 9200se 128Mb ddr.... fra Creative
    Hardisk: 40Gb Samsung.... det er alt jeg ved om den..
    kabi: TT Xaser III (blue) med 7 kabinetsblæsere...
    alt er som standard... undtagen GFX som er OC'et fra 200 til 210Mhz på coren...
    Skriv vis det ik er nok info....

1.jeg vil ikke til at rode med at lodde og alt det der for at åbne multipluier... så jeg kan vel kun overclocke på FSB'en right?

2.da rammene og FSB'en kære med samme hastighed tænkte jeg på om ikke jeg kan underclokke rammene til 133 mhz og så hæve FSB'en til de køre 166 mhz igen... er det klogt?

håber i kan hjælpe mig....

• well for at oc det der ville jeg i dit tilfælde sælge rammene og købe 1 eller 2 blokke 512mb pc3200 ram....og så en ordentlig køler...ellers er dit projekt næsten dødfødt.....box køleren er ok sålænge man ikke clocker, men skal du have den op (hvilket kan kræve at man skruer vcore op også) på 200 på FSB er den slet ikke god nok.

mht ram...du kan være heldig at begge dine ramklodser vil clocke op til 400mhz....og så duer de sådan set fint nok, men sælg 256mb klodsen og køb en 512 istedet ...ens ramklodser plejer at være en fordel.

dine rams hastighed/2 skal med den cpu være det samme som din FSB altid.......men ellers læs den guide der blev linket til...nu har jeg fortalt lidt om de svage led i din setup...jeg er ikke klar over om dit bundkort er egent til oc desværre.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.