• hey.. har næsten lige købt et HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ.. som standard kører det:

378/338

hvis jeg skal overclocke det med ATITOOL (0.0.21) tager det en evighed før det finder den max core og mem..

Nogen der har prøvet at overclocke dette kort?

hvis jeg skal overclocke det med ATITOOL (0.0.21) tager det en evighed før det finder den max core og mem..

Hvor meget er det nået op på og hvad kalder du en evighed ?( Bruger selv 0.0.22 og det tager det også et godt stykke tid.. Tror sidste gang det tog omkring 20-25 min for at finde core mener jeg.....

Ved Grillrotten herinde har opnået nogle virkelig høje hastigheder med hans HIS 9800Pro....

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

lod den stå i 5 timer her sidst... den kørte bare videre...

Så har den fundet Max, den kører bare testen forfra for at teste igen......

Du kan se øverst i det billed hvor den tester for fejl hvor lang tid den har kørt, og så kan du se hvor lang tid den har kørt uden fejl.....

den var nået til en core på 461.. og forsatte bare..

Blev den ved med at hæve core ellers testede den bare for fejl ?(

|^|Dell Inspiron 6400

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• den hævede ikke coren.. den sænkede den efterhånden som den fandt fejl..

fandt fejl sænkede coren, fandt fejl sænkede coren.. etc..

DVS. når den finder den første fejl har den egentlig nået max den kan klare? dvs. max er 461 i dette tilfælde?

DVS. når den finder den første fejl har den egentlig nået max den kan klare? dvs. max er 461 i dette tilfælde?

Svarer lige her i stedet for over PM, eftersom så kan folk rette mig hvis jeg siger noget l*** ;)

Når den først begynder at finde fejl og starte forfra er du ved at have nået max. ATI-Tool plejer at give et meget godt billed af hvor ens max ligger selvom nogle kan clocke en smule højere manuelt.... 461 på core er nu også et godt resultat...

|^|Dell Inspiron 6400

• kan godt være at jeg lyder lidt dum men dette er første gang jeg overhovedet sætter noget igang i forbindelse med at overclocke.. men bestemt ikke den sidste..

Når den først begynder at finde fejl og starte forfra er du ved at have nået max. ATI-Tool plejer at give et meget godt billed af hvor ens max ligger selvom nogle kan clocke en smule højere manuelt.... 461 på core er nu også et godt resultat...

med forfra mener du det så som at den begynder at teste for fejl ved en lavere core??

• Sådan som jeg har forstået det:

Først finder den max core (Dette er med visuelle fejl)

Derefter bliver den ved at med at teste, mens den rykker corens hastighed nedaf indtil der ikke kommer flere fejl.

• Hm, hos mig der kører den op til en 415 og går så ned af.. Har selv clocket det med PowerStrip til en 405 stykker..

Og ja, det tager uendelig lang tid ikke at finde en fejl, du må selv finde ud af hvornår du synes det er fint at stoppe den, 5 minutter uden fejl skulle vel kunne gøre..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2