• Halløjsa gutter !

Jeg tænker på at gå igang med et større protjekt !

jeg vil gerne prøve at "lege" lidt med noget tøris !

Det som jeg så vil spørge om er hvordan man skal lave Copper røret til isen !

Det jeg har tænkt er :

Kan man bruge bunden fra en Asetek Socket A CPU Block som bund i røret ?

Er der nogle bestemte mål man skal ha´ altså højde bredde osv. ?

Hvordan skal jeg isolere det, sådan så jeg ikke får ødelagt noget ?

Hvis i har ideér eller forslag og evt billeder som i vil dele med mig så kom endelig med dem !

og hvad skal jeg passe på ?

( har ikke tænkt mig at bruge sølvpapir, savietter eller nogen form af det :)) )

Mvh Raller

• Lidt OT, men hvor får man fat i tøris?

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Oprindeligt indlæg af Falsk
    Det ved Shahid :))

haha! Ja spørg Shahid! :D

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

• ja DEN historie glemmer man sent.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hvis maskinen får load behøves isolering ikke efter min mening. Ved manglende load kan der hurtigt opstå kondens og typisk kan dette koste et bundkort eller flere....desværre. Derfor så gør det ikke uden du er helt sikker på at du har det ok med et smadret bundkort eller at du f.eks. har 2-3 stk. liggende.

Ellers brug Armaflex, sealstring, neopren for isolering. Selve røret behøves ikke nødvendigvis at blive isoleret, men er at foretrække. Du kan evt. smøre ikke ledende fedt på cpu'ens pins.

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Hvis maskinen får load behøves isolering ikke efter min mening. Ved manglende load kan der hurtigt opstå kondens og typisk kan dette koste et bundkort eller flere....desværre. Derfor så gør det ikke uden du er helt sikker på at du har det ok med et smadret bundkort eller at du f.eks. har 2-3 stk. liggende.

Ellers brug Armaflex, sealstring, neopren for isolering. Selve røret behøves ikke nødvendigvis at blive isoleret, men er at foretrække. Du kan evt. smøre ikke ledende fedt på cpu'ens pins.

Mange Tak Gomer !

• Hej Raller

Først inden du begynder at lege med Tøris, så bedes du finde Shahids Tøris tråd frem og læse mit indlæg mht sikkerhed der.

Du kan ikke få fat i tøris særlig mange steder på Sjælland..

Røret bestemmer du egentlig selv hvordan du laver det - Formen betyder intet, hvs bare bunden er lige inden for en 10´ne del af en MM. Altså kan et Socket A vandkølehoved GODT bruges.

Isoleringen som Gomer Pyle skriver om, så er det næsten lige meget hvis bare maskinen får noget at lave hele tiden.. / F.eks kan du sætte prime til at køre hvis du alligevel skal læse om nogle mods på nettet..

Hvis maskinen får lov at stå i Idle opstår Kondensen inden for 5-8 minutter, også kan det kun fjernes ved at slukke, tømme containeren også tørre den af samt Mobo også starte forfra igen.

Held og lykke.

• er der nogen som kan finde den tråd af shahid for jeg kan ikke :rolleyes:

går nemlig også og tænker på at lege med lidt tøris på en gammel CPU hvis jeg kan finde en, men hvad er det i mener med kondensvand? har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at der ikke kommer kondens vand hvis CPU'en laver noget hele tiden? og hvorfor kommer der ikke kondens vand når den gør det?

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Jeg ved godt at det lyder helt hen i vejret, men jeg har selv set det. På vores FX-53@3316 som stod i 10-12 minutter og ikke lavede noget (da vi uploadede resultater =)) begyndte der at danne kondens på ydersiden af røret nede ved mobo og rundt omkring soklen..

Altså når man tester superpi og pifast eller 3DMark2001 er det fint. Så længe CPUen ikke "idler" i 30 minutter..

Oprindeligt indlæg af joatim
    er der nogen som kan finde den tråd af shahid for jeg kan ikke :rolleyes:

går nemlig også og tænker på at lege med lidt tøris på en gammel CPU hvis jeg kan finde en, men hvad er det i mener med kondensvand? har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at der ikke kommer kondens vand hvis CPU'en laver noget hele tiden? og hvorfor kommer der ikke kondens vand når den gør det?

http://www.tweak.dk/forum/thre…&hilight=&hilightuser=881

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

Oprindeligt indlæg af joatim
    er der nogen som kan finde den tråd af shahid for jeg kan ikke :rolleyes:

når jeg gør det?

der kommer skam masser af vand ;)

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    hvor i strenge, jeg ved da INTET :roller:

var det egentlig ikke grunden til det gik så galt :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.