varme problemer

• hej.....

er der ikke nogen der kanfortælle mig hvad pokker der sker for min puter.... den bliver 44grader på max load og 26grader på idle load....... trænger virkelig til hjælp med det....

PS. min puter genstarter hvert 5 minut på max load.......

hjælp tak..

• syntes ikke det er så slemt igen ... eller det ser faktisk helt normalt ud :) .

Så det må være noget anden der gør at den genstarter !

EDIT*

Så ikke lige hans OC ! ja clock lidt ned .. det ville nok være en smart ide´ !

• når at min cpu normalt hat ligget på under 35 grader ved max load så er der noget galt... eller så skal... nej det kan ikke være rammene..... de er kølet med blæser... og gfx nej den bliver ikke engang på max load over 35 grader.....

VHA. udelukkelæsesmetoden, kan det kun være min CPU :T

Oprindeligt indlæg af icemann
    Måske det var en go ide at clocke lidt ned!!!!!!

clocke ned.. ved ikke rigtingt... har altid kørt med den clock siden jeg fik den og det var i juni måned..... og har først virkelig fået problemer nu.....

nedclocke bliver de sidste jeg vil gøreellers sætter jeg min gamle 2.1ghz celleron deroveri....

• Hummm,cpu`er bliver dårligere med tiden,specialt i oc tilstand!!! du kunne vel for pokk... prøve at clocke ned og se om det hjalp!!!!
    Hvis du ellers gider..... :rolleyes:

• tror ikke på det er forde din cpu er for varm 44º er ingen ting.

prøv at mærk på din chipset køler under load den er sikkert så varm du ikke kan holde på den.

• Min CPU ligger på 39 grader ved idle tilstand, og 60 ved max load..

Jeg hader den virkelig..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Oprindeligt indlæg af Hayes
    Min CPU ligger på 39 grader ved idle tilstand, og 60 ved max load..

Jeg hader den virkelig..

din cpu er max 50 º load
    du har et abit mb de måler mindst 10 º for meget.

• Har du clocket ned? Hvis ik så gør det! Nu om dage når komponenterne deres max OC før temp blir kritisk, det kan da ik være nogen overrasskelse for dig.

Er dine mosfets meget varme?

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB