Overclocking af POV 6800u

  • Hej,


    Det er nu et stykke tid siden jeg fik mit 6800u hjem, og jeg vil egentligt gerne have det overclocket.


    Min computer:


    Motherboard: Asus p4p800 SE
    CPU: P4 2.8 Ghz HT
    HDD: Seagate 80gb + Seagate 160gb
    RAM: 512 Kingston valueram DDR3200
    Gfx: Point of View 6800u


    mit problem:


    Jeg har prøvet at overclocke, men så bliver min computer ustabil og sætter sig fast, ligemeget om det kun er en lille smule jeg overclocker. Overophedning skulle ikke være et problem, da jeg har 5 blæsere i mit hi-tower kabinet.


    Min CPU kører 39-46 grader og min GPU er 50-60 grader varm.


    min score i 3dmark 03 er 116xx hvilket jeg mener er for lidt i forhold til mit system:( Er der nogen der kender nogle gode overclockings-programmer og metoder?


    på forhånd tak ;)

  • Prøv at formatere.. Husk at installere Chipset drivere, DirectX osv.. Dine RAM trækker også lidt ned... Med hensyn til OC, vil jeg tro det er pga. psu.. hvilken har du der?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg bruger coolbits til at overclocke mit pov 6800 ultra og det kan absolut anbefales.
    Du kan evt. prøve med en anden driver, da det i visse tilfælde kan give bedre resultater/overclockingmuligheder.

  • sådan.. overclockede både cpu og gpu..


    gpu standard:
    Mhz: 400
    Ram: 1.1Ghz
    gpu overclock:
    Mhz: 454
    Ram: 1.19Ghz


    Cpu standard:
    2.8 Ghz
    Cpu overclock:
    3.3 Ghz


    stadig kun 116xx i 3dmark 03...

  • Prøv at formatere hele baduljen... Du burde få LANGT mere... HELT sikker på at du har chipsetdrivere, directx osv.!!?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]