Tweak Aktie-Spil

  • Lol næsten alle aktier er faldet... har minus 1.1%

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hvordan kan jeg sælge Sanistål, når købet af de 100 aktier blev afvist og de heller ikke står i gennemførte ? :rolleyes:


    Hor'n ka' det være at jeg kan sælge 42 Kbh. Lufthavn's aktier ? Når jeg oprindeligt bestilte/købte 2 + 38 !! og kun de 4 blev gennemført !! :crazyeyes:


    Det samme underlige er sket for mine Coloplast B (bestilt 10 + 50 - kan sælge 65)
    - og GN Store Nord (bestilt 40 + 10.- kan sælge 64) Begge fik status-betegnelsen Delvis ??? :crazyeyes:


    Samtid blev min AP Møller Mærsk B afvist - men også gennemført ???? :crazyeyes:


    Desuden regnede jeg manuelt sammen, hvor meget jeg havde bestilt for og det gav små 200.000 kr.
    Hvilket jo så skulle gi' 50.000 kr. i rest. Men som det ses er min beholdning 38,16 kr. ????? :roller:


    Fatter ikke en brik - der er ikke meget logik i disse transaktioner IMO. Er der en der kan forklare sådan en aktie-noob, som mig, hvad der sker.


    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/bestilt.jpg
    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/gennemf.jpg
    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/salg_27_9.jpg]

  • Hmm... Spøjst ...


    Umiddelbart så lader det jo til at de "afviste" og "delvis" er gået igennem alligevel ... ;)


    Ellers ser jeg skævt på det ? ...


    Umiddelbart så har det jo ikke noget med "normal" aktiehandel at gøre for det der ligner jo kaos. *G*


    Hvis du regner med at de "afviste" og "delvis" er gået igennem som normal passer det så ikke med pengene ?... ;) .... Bare et gæt ...


  • Har jeg ikke lige regnet efter. Det der undrer mig mest, er at jeg pludselig har flere aktier jeg kan sælge end dem jeg har bestilt 8o (Coloplast og GN Store Nord)
    Og at mine 100 Sanistål kan sælges, selv om de alle 100 er afvist og ikke står som gennemført :crazyeyes:
    Der er ikke meget logik i det.

  • uff er ordentligt kaos du har lavet der Bent


    For det første er det ikke så godt at investere i så små mængder pr handel. Du betaler jo (oftest minimum 200,- ) i kurtage pr handel. Så kan man allerede se hvordan de første par tusinde er røget der.


    Kan slet ikke lige holde styr på hvad der er sket der.


    Havde jeg været dig havde jeg slettet min profil og oprettet en ny. Så måske holde mine investeringer på <5 papirer ad gangen. Hvis der så endelig kommer en stigning på en aktie, kan den mærkes meget mere ;)


    Da man nok ikke får lov til at lave flere profiler bliver du nok nød til at oprette den i et andet navn :(


    Jeg siger ikke at mine investeringer er de rigtige men jeg har valgt flg papirer til at starte på.


    Vestas ca 50.000 - selvom der var konflikt i deres ledelse tror jeg på deres "nye" ordre vil få den til at stige en lille smule -har pt et mindre tab på den, men holder den måske en uge eller 2.


    TDC 100.000- venter på at de prygler Tele2 med deres bud på song networks.


    Århus united 50.000 - fik jeg anbefalet. Hvis man gerne vil klare sig godt i et aktiespil tror jeg man skal finde en af de typer aktier som pludselig kan eksplodere og stige f.eks 50 % - Rygtet siger at der skulle være amerikanere på vej til at opkøbe dem :D


    Yderligere har jeg så 50.000 jeg bare vil holde i ro indtil jeg finder noget spændende.

  • Men vil da samtidig lige pointere at det heller ikke er det bedste system de har.


    Der mangler en masse papirer og handelstyper.


    Bla Pharmexa som jeg var rigtig klar på i formiddags :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Har jeg ikke lige regnet efter. Det der undrer mig mest, er at jeg pludselig har flere aktier jeg kan sælge end dem jeg har bestilt 8o (Coloplast og GN Store Nord)
    Og at mine 100 Sanistål kan sælges, selv om de alle 100 er afvist og ikke står som gennemført :crazyeyes:
    Der er ikke meget logik i det.


    Prøv at lade som om at "delvis" og "afvist" er en grafik-fejl og disse køb ER gennemført ... Passer det hele så ikke ?... ;)


  • Hva' fa.. ved bønder om agurkesalat :)) Jeg er total noob til det her - I know !
    Men som jeg skriver, så forstår jeg ikke hvordan jeg pludselig, har flere aktier jeg kan sælge - end dem jeg har bestilt hos nogle fimaer. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif
    Ang. kurtage så har jeg bestilt 17 handler - men er blevet "bong'et" for en 25 stk. á 75 kr. :roller: (=1875 kr.) Kan da godt se, at det er en smule uklogt med så mange handler. ;)
    Men hvorfor skal jeg betale for flere end jeg har bestilt ?? Det fatter jeg ikke og forstår stadig heller ikke at jeg kan sælge 100 Sanistål, som jo er blevet afvist. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif]

  • Er også oprettet som "Finans-Mikkel" :)) - Er dog en smule skuffet - det spil er en del mere begrænset end jeg havde troet :boxed:


    Nå, men pyt, det er vel også mest for begyndere? - som mig fx :T


    Btw. hvorfor er Tweak-listen ikke opdateret? Der er kun 11 der har været igang med noget ifølge den liste under "Stilling > Dine Grupper" - mens resten bare står som "Ny" - er da noget underligt noget da flere af dem/jer jo allerede har været igang med en masse :)


    Og Aerial >> Hvad sker der ?( :boxed: - du jobber med aktier til hverdag - du burde da give os alle sammen baghjul ;) :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Hva' fa.. ved bønder om agurkesalat :)) Jeg er total noob til det her - I know !
    Men som jeg skriver, så forstår jeg ikke hvordan jeg pludselig, har flere aktier jeg kan sælge - end dem jeg har bestilt hos nogle fimaer. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif
    Ang. kurtage så har jeg bestilt 17 handler - men er blevet bon'et for en 25 stk. á 75 kr. :roller: (=1875 kr.) Kan da godt se, at det er en smule uklogt. ;) Men hvorfor skal jeg betale for flere end jeg har bestilt ?? Det fatter jeg ikke og forstår stadig heller ikke at jeg kan sælge 100 Sanistål, som jo er blevet afvist. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif]


    Du kunne jo sagtens skrive til dem der styrer det derinde og så bede dem om at få det på plads ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    TDC 100.000- venter på at de prygler Tele2 med deres bud på song networks.


    Yeah... 8) .... De skal MUGLES tilbage til Sverige... Skide svenskere. *G* :))


    Har selv


    TDC ~ 83.000 .-
    Vestas ~ 17.000
    SAS ~ 18.000
    NeuroSearch ~ 69.000
    Lundbeck ~ 32.000 .-
    Falck ~ 20.000
    ABUI ~10.000 .-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Og Aerial >> Hvad sker der ?( :boxed: - du jobber med aktier til hverdag - du burde da give os alle sammen baghjul ;) :))


    he he tja burde jeg vel , men med rigtige penge havde jeg slet ikke investeret på denne måde.


    Tror jeg havde været lidt mere forsigtig IRL.


    Men her i starten kommer der ihvertfald ikke specielt meget plus fra min side - men håber det kommer indenfor en måned :D


  • Tjaaa :) - der er da en Volvo V50 på højkant, normalværdi = 519.000,- - Den ville jeg da ikke takke nej til hvis det endelig var ;) 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Ja den kunne være dejlig at vinde.


    Ham der tippede mig med Arhus United kom på en 3. plads sidste år i Børsens spil - en hyggelig præmie på 75.000 ;)